Uvajanje slovenskega znakovnega jezika v vzgojo in izobraževanje – skupna pot do vključujoče družbe
Na posvetu je sodelovalo več kot petdeset strokovnih delavcev in ravnateljev vrtcev, šol ter drugih zavodov s področja vzgoje in izobraževanja, prisotni pa so bili tudi uporabniki slovenskega znakovnega jezika, predstavniki staršev, društev gluhih in naglušnih, strokovne in druge zainteresirane javnosti.
Udeleženci so izpostavili pozitivne izkušnje, izzive in priložnosti gluhih in naglušnih oseb pri vključevanju v redne vzgojno-izobraževalne programe. Razpravljali so tudi o konkretnih rešitvah.
V uvodnem delu je dr. Matic Pavlič z ljubljanske Pedagoške fakultete, izpostavil pomen učenja slovenskega znakovnega jezika, ki je potreben za otrokov jezikovni, kognitivni, čustveni in socialni razvoj. Samostojni svetovalec Zagovornika načela enakosti Boštjan Vernik Šetinc je medtem predstavil strokovno stališče o pravicah in odgovornostih, ki so povezane z učenjem znakovnega jezika gluhih in naglušnih otrok ter njihovih staršev.
V nadaljevanju je med drugim potekala okrogla miza z naslovom Znakovni jezik v vrtcu in šoli – ključ do vključenosti, kjer so različni deležniki s strani uporabnikov, pedagogov in stroke izpostavili tako dobre izkušnje in prakse kot tudi različne izzive ter ovire z različnih zornih kotov. V zaključku so predlagali izboljšave, s katerimi bi uporabniki znakovnega jezika v vrtcih in šolah lažje presegali ovire za polno vključevanje v šolsko skupnost in družbo nasploh. Ob tem so izpostavili kompetence učiteljev za poučevanje gluhih in naglušnih kot tudi za komunikacijo in tolmačenje slovenskega znakovnega jezika.
Prav tako so izpostavili pomen medsektorskega sodelovanja za celovito urejanje položaja gluhih in naglušnih ter ozaveščanja družbenega okolja o gluhoti, slovenskem znakovnem jeziku in ustvarjanju možnosti za boljšo družbeno vključenost.
Strokovni posvet je potekal v okviru 20. seje Delovne skupine za pripravo predloga umestitve slovenskega znakovnega jezika v sistem predšolske vzgoje ter osnovnošolskega in srednješolskega izobraževanja, ki na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje deluje že od leta 2021.