Spremembe državnega lokacijskega načrta za drugi tir železniške proge na odseku Divača – Koper
Glavni cilj načrtovane železniške povezave je vzpostavitev dvotirnosti drugega (levega) tira železniške proge Divača–Koper. Načrtovana železniška proga bo omogočila navezavo lokalnih središč na ustrezne razvojne povezave, razvoj gospodarstva z ohranjanjem delovnih mest, regionalno in mednarodno sodelovanje, povečala dostopnost in krepitev gospodarskih povezav ter povečati integracijo prostora zunaj obstoječih panevropskih prometnih koridorjev.
Desni tir se že izvaja v skladu z gradbenim dovoljenjem na podlagi Uredbe o DLN za drugi tir železniške proge na odseku Divača–Koper. S spremembami in dopolnitvami veljavne uredbe se načrtujejo ureditve, potrebne za izgradnjo nove dvotirne proge na odseku Divača–Koper. Načrtuje se vzporedni - levi - tir na tistih odsekih, kjer še ni bil načrtovan z veljavno uredbo, ter nove dostopne ceste, potrebe za gradnjo in obratovanje levega tira.
Obstoječa proga med cepiščem Prešnica in Koprom se opusti. Obstoječa proga Divača–Koper se nadgradi le na odseku med Divačo in cepiščem Prešnica, od koder vodi obstoječa železniška proga proti Puli. Ureditve na obstoječi progi niso predmet Sprememb in dopolnitev državnega lokacijskega načrta za drugi tir železniške proge na odseku Divača – Koper. Vsa gradbena dela na tem odseku se izvedejo kot vzdrževalna dela v javno korist znotraj železniškega območja oziroma železniških zemljišč, na območju javne železniške infrastrukture, in se ne izvajajo izven območja obstoječe proge.