Pridobitev gradbenega dovoljenja po elektronski poti odslej tudi na prvih štajerskih upravnih enotah
- Ministrstvo za naravne vire in prostor
- Upravna enota Celje
- Upravna enota Laško
- Upravna enota Mozirje
- Upravna enota Slovenske Konjice
- Upravna enota Šentjur pri Celju
- Upravna enota Šmarje pri Jelšah
- Upravna enota Velenje
- Upravna enota Žalec
- Ministrstvo za javno upravo
- Ministrstvo za digitalno preobrazbo
Na 15 od skupaj 58 upravnih enot (UE) odslej vlogo za gradbeno dovoljenje že lahko oddate elektronsko, pri čemer bo digitalno izveden tudi celoten postopek in izdana odločitev.
»Cilj je, da eGraditev uporabnikom občutno olajša sodelovanje v upravnih postopkih in zagotovi boljšo preglednost – »vse na enem mestu«, zaradi česar bo nova storitev izpolnila svoj namen ter poenostavila delo vsem deležnikom (investitorjem, projektantom, mnenjedajalcem, upravnim enotam, občinam in drugim). Pri tem je ključnega pomena, da vlagatelji predložijo popolne vloge in skrbno pripravljeno projektno dokumentacijo. Pričakujemo, da bo eGraditev omogočila učinkovitejšo obravnavo vlog, skrajšala čakalne dobe in zmanjšala potrebo po osebnih obiskih, kar bo koristilo vsem, od uporabnikov/strank do zaposlenih na upravnih enotah.« Simona Stanter, načelnica UE Žalec
Sistem eGraditev bo v celoti digitaliziral postopek pridobivanja gradbenega dovoljenja. Z namenom, da bo prehod bolj tekoč in da bodo imeli vsi udeleženi v postopkih pridobivanja oziroma izdajanja gradbenih dovoljenj dovolj časa za prilagoditev, sistem uvajamo postopoma. V celoti bo uveden v začetku leta 2026, do takrat pa bo možno vloge oddajati in postopke voditi tako v papirni obliki kot po elektronski poti.
S tem sledimo splošnemu trendu digitalizacije in poenostavitve upravnih postopkov za državljane ter omogočamo hitrejše vodenje postopkov pri izdaji gradbenih dovoljenj.
»Največjo prednost pri vzpostavitvi sistema eGraditev vidimo v tem, da bodo postopki s področja graditve objektov potekali v digitalni obliki, sistem bo omogočil enostavnejše in hitrejše pridobivanje posamezne dokumentacije. V sistemu bodo vsi podatki zbrani v elektronski obliki, po načelu »vse na enem mestu«, kar pomeni prihranek časa, prostora, papirja in drugih stroškov s področja graditve objektov.« mag. Marjana Metličar, načelnica UE Šentjur pri Celju
Od marca dalje, ko je bil sistem eGraditev vpeljan na prvo upravno enoto, s terena prejemamo pozitivne odzive, hkrati pa prejemamo tudi za nas dragocene predloge izboljšav, ki bodo pomagali sistem še izboljšati – s ciljem, da bo ta zagotavljal uporabniku prijazno in kakovostno storitev. V prihodnje bomo dodatno energijo usmerili tudi v izobraževanje in ozaveščanje uporabnikov.
Ministrstvo za naravne vire in prostor (MNVP) bo nadaljevalo s postopnim uvajanjem eGraditve. Preostale štajerske upravne enote bodo eGraditev uvedle skupaj s pomurskimi, to je februarja prihodnje leto: UE Gornja Radgona, Lenart, Lendava, Ljutomer, Maribor, Murska Sobota, Ormož, Pesnica, Ptuj, Ruše in Slovenska Bistrica.
Na portalu prostorskega informacijskega sistema je objavljenih več podrobnosti o eGraditvi, o časovnici vzpostavitve po posameznih upravnih enotah, vključno s shematskimi prikazi in razlago pojmov.
Sistem eGraditev omogoča elektronsko poslovanje na področju graditve objektov. V eGraditev bodo aktivno vključeni investitorji, projektanti, mnenjedajalci, upravni in inšpekcijski organi, občine, Ministrstvo za naravne vire in prostor ter javnost.
Podatki, zbrani prek sistema, se shranjujejo v zbirko podatkov o graditvi objektov, ki je dostopna javnosti, potencialnim investitorjem, projektantom, upravnim delavcem, inšpektorjem in drugim uporabnikom.
-
eGraditev omogoča
- neposredni vnos podatkov iz povezanih uradnih registrov in zbirk,
- pomoč pri pripravi projektne dokumentacije z mnogimi avtomatizacijami in orodji,
- oddajo vlog za pridobitev projektnih pogojev in mnenj,
- oddajo vlog v upravnih postopkih graditve objektov,
- prijavo pripravljalnih del in začetka gradnje,
- plačevanje dajatev in prispevkov,
- obravnavo vlog in prejemanje povratnih zahtev in odločitev upravnih organov in mnenjedajalcev,
- spremljanje stanja postopkov.
-
Ključne prednosti sistema za odločevalce
- elektronski način poslovanja,
- standardizacija postopkov in storitev,
- izboljšanje kakovosti podatkov,
- boljši nadzor nad izvajanjem postopkov.
-
Ključne prednosti sistema za državljane
- elektronski način poslovanja,
- večja informiranost o načinu izvajanja in poteku postopkov,
- boljša dostopnost do podatkov,
- hitrejša obravnava vlog.
-
Dostop do eGraditve
Uporabniki lahko do eGraditve dostopajo preko portala z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila (SIGOV-CA, SIGEN-CA, HalcomCA, PoštarCA, AC NLB) in registriranega uporabniškega računa SI-PASS ali z mobilno identiteto smsPASS.
Sistem bo v celoti vzpostavljen v sklopu Prostorskega informacijskega sistema (PIS), s katerim upravlja Direktorat za prostor in graditev in je bil razvit v tesnem sodelovanju z Ministrstvom za digitalno preobrazbo. Prostorski informacijski sistem je namenjen podpori pri izvajanju nalog na področju urejanja prostora in graditve objektov. Povezan je s številnimi zunanjimi informacijskimi sistemi, kot sta elektronska zemljiška knjiga in kataster nepremičnin. V končnem stanju pa bo PIS omogočal posameznikom, občinam in državnim organom prost dostop do ažurnih podatkov o prostoru in elektronsko poslovanje pri pripravi in uporabi prostorskih aktov, vodenju postopkov s področja graditve, spremljanju stanja prostorskega razvoja in vodenju podatkov o stavbnih zemljiščih.
V želji, da bo prehod na elektronsko poslovanje potekal tekoče, in da se bodo lahko zaposleni na upravnih enotah za njegovo uporabo lahko ustrezno usposobili, deležniki, ki sodelujejo v postopkih pridobivanja gradbenih dovoljenj, pa bodo imeli dovolj časa za prilagoditev, je bila sprejeta odločitev, da se bo sistem eGraditev uvajal postopno in ne po vsej Sloveniji naenkrat. Sistem uvajamo postopoma tudi zato, ker želimo vzporedno z eGraditvijo implementirati tudi podporne sisteme, ki bodo zagotavljali boljše delovanje eGraditve. Najpomembnejša podporna sistema sta zbirka prostorskih aktov in zbirka pristojnosti.
Pred uvedbo eGraditve na posamezni upravni enoti se skupaj z občinami trudimo zagotoviti popolnost podatkov o prostorskih aktih, skupaj z državnimi ter občinskimi mnenjedajalci pa zagotoviti podatke o pristojnosti posameznih mnenjedajalcev. Podporni sistemi bodo zagotavljali optimalno delovanje eGraditve in uspešno ter učinkovito izvajanje postopka izdaje gradbenih dovoljenj.
Vzpostavitev prostorskega informacijskega sistema je največji sektorski projekt na področju digitalne preobrazbe prostora, česar se na ministrstvu lotevamo celovito. Po implementaciji eGraditve bomo pričeli z uvajanjem elektronskega poslovanja na področju prostorskega načrtovanja (ePlan) v okolja občin. Veliko nadaljnjega dela pa bomo posvetili tudi zagotavljanju kakovostnih podatkov o stavbnih zemljiščih v Sloveniji.