Minister na srečanju ravnateljev srednjih šol izpostavil vzpodbudno oceno zaupanja v šolski prostor
Spregovoril je o prednostnih aktivnostih ministrstva na področju urejanja sistema vzgoje in izobraževanja, in sicer o ustreznih zakonodajnih posodobitvah, plačni politiki, ukrepih za zmanjšanje kadrovskih primanjkljajev ter za zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja, o posodobitvi učbeniške politike, aktivnostih na področju vključevanja priseljencev in otrok s posebnimi potrebami, kurikularni reformi in pa aktivnostih na področju investicij.
Minister dr. Logaj se je posebej osredotočil na ukrepe za zmanjšanje kadrovskih primanjkljajev, pri čemer je izpostavil povečano zanimanje za kadrovske štipendije na izbranih pedagoških študijskih programih. Eden od morebitnih ukrepov za reševanje izzivov na področju kadrov, ki ga je minister omenil, je tudi možnost intenzivnejšega poklicnega usmerjanja v učiteljevanje v času srednješolskega izobraževanja in okrepitev sodelovanja posameznih šol s pedagoškimi fakultetami v smislu sodelovanja s študenti.
Poudaril je tudi pomen prenove plačnega sistema, s katero se bodo s 1. januarjem prihodnje leto povečale plače učiteljem, ki so na začetku karierne poti. Ministrstvo v sodelovanju z Zavodom Republike Slovenije za šolstvo načrtuje tudi okrepitev strokovne podpore ob vstopu v poklic.
Minister je izpostavil tudi zadnjo vzpodbudno oceno zaupanja v šolski prostor na podlagi rezultatov raziskave Valicon.
»Izobraževanje ima pozitiven trend, sodeč po merjenju v oktobru je zaupanje v izobraževanje zraslo za tri točke, in sicer je na šestem mestu od dvajsetih, medtem ko številni drugi deli javnega sektorja ostajajo v negativnem trendu. To nam nalaga še večjo zavezo do celotnega šolskega prostora, tako na ravni sistema in politike kot na izvedbenem nivoju, da obdržimo ta trend naraščanja zaupanja, saj se s šolskim prostorom posredno ali neposredno srečuje milijon Slovencev vsak dan,« je še poudaril minister.
Dotaknil se je tudi učbeniške politike in izpostavil angažiranje Predmetnih kurikularnih komisij za opredelitev do učbenikov in učnih gradiv v prenovljenih učnih načrtih ter proučitev in sprejem dogovora o podaljšanju veljavnosti učbenikov.
Minister je omenil tudi aktivnosti na področju vključevanja priseljencev, izpostavil Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, ki je pred dokončno pripravo in poudaril ključne aktivnosti, ki čakajo ravnatelje v sklopu kurikularne prenove, med ostalim usposabljanje učiteljev v treh ciklih do šolskega leta 2027/2028.
Na področju zagotavljanja varnega in spodbudnega učnega okolja pa je napovedal spremembo zakonskih in podzakonskih aktov v prihodnjem letu, in sicer tako hišnega kot šolskega reda, pa tudi vzgojnega delovanja, preverjanja in ocenjevanja znanja. Kot je še poudaril, je zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja ključno za delovanje šolskega sistema v družbi.