Skoči do osrednje vsebine

Pridite po nasvet EPC Slovenija v četrtek, 28. novembra 2024 v nakupovalno središče ALEJA

Po črnem petku lahko navdušenje nad tem, da ste sklenili ugodno kupčijo, hitro izpodrinejo pomisleki. Če vas po nakupu daje občutek slabe vesti, niste sami. Na srečo je mogoče po zaslugi pravice do odstopa od pogodbe, ki jo zagotavlja Evropska unija, večino izdelkov, kupljenih prek spleta, vrniti v 14 dneh.

»Ta pravica ščiti potrošnike pred prodajnimi taktikami, ki temeljijo na pritisku, in deluje kot svojevrsten popravni izpit za nepotrebne ali prenagljene nakupe. Potrošnikom omogoča, da svoj nakup  premislijo še enkrat,« pojasnjuje Romana Javornik, vodja Evropskega potrošniškega centra (EPC) Slovenija.

Da bi izkoristili to možnost, pa boste morali razumeti drobni tisk.

Ta pravica namreč ne zajema vseh izdelkov. V nadaljevanju predstavljamo pet ključnih točk, ki jih morate poznati.

Pogoji za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe

  • Velja samo za nakupe na daljavo: Pravica do odstopa od pogodbe ne da bi moral potrošnik navesti razlog za svojo odločitev, velja za večino naročil prek spleta, po telefonu ali pošti. Za izdelke, kupljene v fizični trgovini, ta pravica ne velja. Vendar pa nekatere trgovine prostovoljno omogočajo vračilo brezhibnih izdelkov, tudi kadar so ti kupljeni v njihovih fizičnih prostorih.
  • Prodajalca obvestite v 14 dneh: Za uveljavljanje te pravice morajo potrošniki prodajalca o svoji odločitvi za odstop od pogodbe obvestiti v 14 dneh od prejema blaga.
  • Preprost postopek: Prodajalca lahko preprosto obvestite tako, da mu pošljete elektronsko sporočilo. Uradni dopis ni potreben. Potrošniki naj shranijo dokazilo o poslanem obvestilu. Upoštevati je treba, da nekatere trgovine uporabljajo sistem vnaprej pripravljenih nalepk za vračilo – vedno preverite posebne pogoje za vračilo, ki jih uporablja trgovina.
  • Blago vrnite v 14 dneh od obvestila: Potrošniki imajo po obvestilu prodajalcu na voljo še 14 dni, da izdelke vrnejo v dobrem stanju.
  • Morda boste morali kriti stroške pošiljanja vrnjenega blaga: Stroške pošiljanja vrnjenega blaga navadno krijejo potrošniki, razen če prodajalec ne določi drugače. Nekatere trgovine prostovoljno omogočajo, da kupec blago vrne brezplačno, zato preverite njihova pravila glede vračila izdelkov.

Kaj ni vključeno?

Nekaterih izdelkov ni mogoče vrniti na podlagi te pravice, med drugim:

  • posamezniku prilagojenih izdelkov ali izdelkov, izdelanih po naročilu;
  • nezaprtih zdravstvenih in higienskih izdelkov: ko so enkrat odprti, jih zaradi zdravstvenih in higienskih razlogov ni mogoče vrniti;
  • digitalne vsebine: če se je po nakupu do nje dostopalo ali je bila prenesena, stroškov nakupa ni mogoče povrniti;
  • vstopnic za dogodke in rezervacij: časovno vezane storitve, kot so potovanja, vstopnice, hotelske rezervacije ali najem avtomobilov, prav tako niso vključene.

Kdaj lahko izdelek vrnete tudi po 14 dneh?

Izdelek lahko vrnete tudi po izteku 14-dnevnega roka v enem primeru: če ima napako. »Ne pozabite, da vaše pravice iz garancije veljajo po vsej EU tudi med črnim petkom,« dodaja vodja EPC Slovenija Romana Javornik. »Če se izdelek pokvari ali ima napako, ste po zakonodaji EU upravičeni do popravila, zamenjave ali vračila kupnine. Pri uveljavljanju te pravice vztrajajte, saj vam je morda nekatere trgovine zaradi ponujenih popustov ne bodo hotele priznati.«

Če ste glede svojih pravic negotovi, vam bo EPC Slovenija na voljo tudi dan pred črnim petkom, v četrtek, 28. novembra 2024, v nakupovalnem središču ALEJA. Lahko boste zavrteli kolo sreče, okrasili smrečico želja ter prejeli praktična darila.

Vljudno vabljeni!

Kontakt za medije: epc.mgts@gov.si ali telefonska številka: 01 400 3570 ali 041 446 051 (Romana Javornik, vodja EPC Slovenija)