Skoči do osrednje vsebine

Ministrstvo za javno upravo podelilo priznanja CAF za leto 2024

Ministrstvo za javno upravo je danes rednim in uspešnim uporabnikom Skupnega ocenjevalnega okvira, modela CAF, podelilo srebrna in zlata priznanja. Srebrna priznanja Uporabnik CAF je prejelo 12 upravnih enot in dve ministrstvi. Zlata priznanja Uspešen uporabnik CAF so prejele tri organizacije.
Skupinska fotografija prejemnikov priznanj

Model CAF je na evropski ravni prepoznan kot orodje uvajanja izboljšav v javni upravi, pri čemer gre za izmenjavo dobrih praks in vključevanje zaposlenih v predlaganje ter izvajanje sprememb | Avtor: Ministrstvo za javno upravo

1 / 21

Model CAF je na evropski ravni prepoznan kot orodje uvajanja izboljšav v javni upravi, pri čemer gre za izmenjavo dobrih praks in vključevanje zaposlenih v predlaganje ter izvajanje sprememb. Omogoča vpogled v prednosti že obstoječih načinov delovanja in prepoznava področja za izboljšave, katerim sledijo ukrepi za njihovo uresničitev: kaj delamo dobro in kje se lahko še izboljšamo.

Nekateri organi v Sloveniji, predvsem upravne enote, model CAF uporabljajo že več kot 20 let, saj so bile prve samoocene izvedene leta 2002. Velik delež pri napredku na tem področju je prispeval projekt Uvajanja sistemov vodenja kakovosti v organe javne uprave, ki smo ga na Ministrstvu za javno upravo izvajali v obdobju 2016-2023.

Zlata priznanja Uspešen uporabnik CAF prejmejo tiste organizacije, ki so v zvezi z uporabo modela CAF prestale tudi zunanjo presojo. Za leto 2024 so tovrstna priznanja prejeli Upravni enoti Gornja Radgona in Kranj ter Zdravstveni dom Ljubljana, ki je tudi prva zdravstvena ustanova s tem priznanjem doslej.

Srebrna priznanja Uporabnik CAF je prejelo 14 organizacij, ki so kot redni uporabniki modela CAF v letu 2024 ponovno izvedli samooceno. To so Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter Upravne enote Brežice, Cerknica, Črnomelj, Kamnik, Kočevje, Koper, Nova Gorica, Ribnica, Šentjur pri Celju, Trbovlje, Zagorje ob Savi in Žalec.

Minister za javno upravo mag. Franc Props je ob tej priložnosti povedal, da je slovesna podelitev priznanj priložnost, da izpostavimo in proslavimo prizadevanja javnih ustanov za nenehno izboljševanje kakovosti storitev ter učinkovitosti organizacij. »V javnem sektorju je naša odgovornost dvoplastna: na eni strani moramo zagotavljati kakovostne storitve za naše državljane, na drugi strani pa moramo biti zgled transparentnosti, odgovornosti in inovativnosti. Prav CAF je orodje, ki nam omogoča, da te cilje dosegamo na sistematičen in strukturiran način,« je poudaril minister. Obenem se je zahvalil vsem, ki so sodelovali pri implementaciji CAF v svojih organizacijah in se dnevno trudijo, da bi se delovanje javne uprave in širše javnega sektorja ves čas izboljševalo in se z odličnimi javnimi storitvami odzivalo na dejanske potrebe uporabnikov – državljanov in podjetij.

V samoocenjevanju CAF so paradni konj upravne enote, ki so tudi med prvimi zaorale ledino na tem področju. »Model CAF so upravne enote sprejele že leta 2002, kar je postalo njihovo temeljno orodje za razvoj kakovosti. Vse tiste upravne enote, ki sodelujejo v modelu CAF, izkazujejo izjemno predanost in visoke ambicije pri izboljšanju svojega delovanja. Njihova prizadevanja so ključna za dosego boljših rezultatov na področju storilnosti, preglednosti ter zadovoljstva naših uporabnikov,« je povedal vodja Službe za upravne enote mag. Mirko Stopar in se obenem zahvalil vsem zaposlenim na upravnih enotah za njihov trud, predanost in inovativnost.

Doseganje standardov kakovosti je ena izmed prioritet te vlade in Ministrstva za javno upravo. Avgusta 2022 je bil pod okriljem Ministrstva za javno upravo ustanovljen Direktorat za kakovost, na katerem se poleg promocije uporabe CAF modela ukvarjajo tudi z odpravo administrativnih ovir, spodbujanjem inovativnosti v javni upravi ter usposabljanji v okviru upravne akademije, upravnimi postopki in razvojnim načrtovanjem. Generalna direktorica direktorat Eva Treven je v zaključnem pozdravu udeležencem prireditve izpostavila, da se kakovost nikoli ne zgodi sama po sebi ali zgolj po naključju. »Kakovost je posledica poguma. Da smo si sposobni nastaviti ogledalo in v njem prepoznati realno sliko. Da se iskreno prepustimo in prisluhnemo, kaj imajo o nas povedati drugi. Kakovost je posledica sposobnosti kritične presoje slišanega in jasnih odgovorov na vprašanja: zakaj smo tu, kaj želimo doseči in kako bomo prišli na vrh. In navsezadnje je kakovost posledica vztrajnosti in sodelovanja. Vseh nas.«