Mednarodni dan številke 112 – most med ljudmi v stiski in tistimi, ki lahko pomagajo
Enotna evropska številka 112 omogoča dostop do reševalcev, gasilcev in ostalih reševalnih služb v vseh državah članicah Evropske unije ter v nekaterih drugih državah. Njena prednost je v tem, da deluje brezplačno na vseh mobilnih in stacionarnih telefonih, tudi brez SIM kartice. Vsak klic na 112 sprejme usposobljen dispečer, ki presodi situacijo in organizira ustrezno pomoč.
V letu 2024 so naši Regijski centri za obveščanje prejeli 598.402 klicev. Največje število klice v eni uri (812) je bilo 14. septembra med 4. in 5. uro zjutraj, dnevni rekord (3.301) pa 19. januarja. V primerjavi z letom 2023 je bilo dohodnih klicev v Regijske centre za obveščanje 16,67 odstotka manj.
Vsak posameznik lahko prispeva k varnejši družbi z odgovornim ravnanjem in pravilnim ukrepanjem v nujnih primerih. Številka 112 je most med ljudmi v stiski in tistimi, ki jim lahko pomagajo – zato jo uporabljajmo odgovorno in preudarno.
Da bi reševalne službe lahko hitro in učinkovito ukrepale, je ključno, da klicatelj poda naslednje informacije:
- Kaj se je zgodilo,
- Kje se je zgodilo (natančna lokacija),
- Kdo potrebuje pomoč,
- Kakšne so okoliščine nesreče ali poškodbe,
- Kdo kliče (ime in kontakt).
Več informacij o številu klicev na Regijske centre za obveščanje in intervencij za leto 2024 najdete na strani klici v sili.
Ob mednarodnem dnevu številke 112 se zahvaljujemo vsem dispečerjem, reševalcem, gasilcem in ostalim, ki vsak dan nesebično skrbijo za našo varnost in pomagajo ljudem v stiski.