Srečanje ministra Jevška s komisarjem za kohezijo in reforme Fittom
Slovenska vlada je v začetku februarja sprejela svoje stališče o prihodnosti kohezijske politike. Nekateri glavni poudarki so, da Slovenija zagovarja močno, odporno in stabilno kohezijsko politiko s primernim proračunom v obdobju po letu 2027. Opredeljuje, da nobena regija ali država članica ne bi smela doživeti nenadnih in drastičnih zmanjšanj kohezijskih sredstev. Naslednji večletni finančni okvir mora poenostaviti programe, sklade in instrumente s podobnimi cilji, da bi povečali njihov učinek, izboljšali prilagodljivost in zmanjšali birokracijo. Vsa temeljna načela kohezijske politike pa morajo tudi po letu 2027 ostati ohranjena, vključno z deljenim upravljanjem, večnivojskim upravljanjem, partnerstvom in teritorialnim pristopom. Na vseh ravneh je treba uvesti večjo prilagodljivost in poenostavitve. Potrebna pa so tudi jasna in enostavna pravila.
Glede izvajanja programskega obdobja 2021–2027 je minister Jevšek dejal, da se zavedamo, da izvajanje Programa evropske kohezijske politike (EKP) 2021-2027 poteka počasneje od načrtovane dinamike. Glavni razlogi za to so: intenzivno zaključevanje prejšnje finančne perspektive, hkratno izvajanje Načrta za okrevanje in odpornost, dvoletna zamuda pri začetku izvajanja trenutne finančne perspektive in uničujoče poplave leta 2023.
»Ministrstvo je zato, kot organ upravljanja, že je sprejelo ukrepe za pospešitev izvajanja na ravni posredniških teles in upravičencev. Smo v zaključni fazi priprave sprememb programa EKP 2021-2027, ki jih bo vlada sprejela predvidoma ta teden, marca naj bi jih potrdil Odbor za spremljanje, in nato jih bomo posredovali Generalnemu direktoratu za regionalno in mestno politiko (angleško DG Regio),« je poudaril minister Jevšek. Spremembe programa vključujejo uvedbo nove prednostne naloge za ukrepe na področju strateških tehnologij za Evropo (angleško Strategic Technologies for Europe Platform - STEP), povečanje sredstev za finančne instrumente ter prenos ukrepov iz Mehanizma za okrevanje in odpornost za podporo železniške infrastrukture in protipoplavne zaščite.