Priprava državnih prostorskih načrtov za nadgradnjo železniških prog
S strani Ministrstva za infrastrukturo smo na MNVP prejeli več pobud za pripravo državnih prostorskih načrtov (DPN) za nadgradnjo železniške proge tako v smeri Primorske kot tudi v smeri proti Zidanemu Mostu, ki predstavlja pomembno železniško prometno vozlišče.
Glavna železniška proga št. 10 državna meja - Dobova - Ljubljana in s tem tudi odsek proge Zidani Most–Ljubljana je del obeh prometnih koridorjev evropskega jedrnega omrežja, ki potekata po ozemlju Slovenije, to je Sredozemskega in Baltsko - Jadranskega koridorja. Prav tako je tudi proga št. 50 Ljubljana - Sežana – državna meja, odsek Divača - Ljubljana in s tem tudi odsek Logatec - Postojna del obeh navedenih koridorjev, ki potekata preko Slovenije.
V pripravi je javna objava pobude za nadgradnjo železniške proge na odseku Logatec - Postojna (odsek proge Borovnica – Logatec je bil javno objavljen pred dvema letoma). Javna objava pobude bo organizirana od sredine meseca marca do sredine meseca aprila 2025. Z občinami Logatec, Cerknica in Postojna, prek katerih potekajo prostorske ureditve, so tudi že dogovorjeni termini javnih obravnav.
Javna objava pobude bo potekala od 17. marca do 17. aprila 2025. Termini javnih obravnav pobude po občinah so naslednji:
- z Občino Postojna 2. aprila 2025,
- z Občino Cerknica 3. aprila 2025,
- z Občino Logatec 8. aprila 2025.
Prav tako se vodijo aktivnosti za izvedbo javne objave treh pobud za pripravo DPN za nadgradnjo železniške proge na odseku med Zidanim Mostom in Ljubljano Zalogom, in sicer:
- DPN za nadgradnjo železniške proge št. 10 na odseku vozlišče Zidani Most - Zagorje,
- DPN za nadgradnjo železniške proge št. 10 na odseku Zagorje - Kresnice,
- DPN za nadgradnjo železniške proge št. 10 na odseku Kresnice - Ljubljana Zalog.
Tudi navedene pobude nameravamo javno objaviti že v mesecu marcu letos; z občinami, prek katerih potekajo prostorske ureditve, trenutno še usklajujemo termine in lokacije javnih obravnav.
Z nadgradnjo železniškega omrežja na navedenih odsekih se sledi zahtevam uredbe vseevropskega prometnega omrežja TEN-T (angleško: Trans-European Transport Network) glede potniškega in tovornega prometa, s čimer bodo zagotovljeni:
- pogoji za doseganje višjih prevoznih hitrosti vlakov (približati se cilju doseganja hitrosti minimalno 120 km/h za tovorne in 160 km/h za potniške vlake),
- obratovanje vlakov dolžine vsaj 740 m na posameznih postajah,
- uporabne dolžine peronov na vseh postajah (vsaj 200 m), na nekaterih postajah pa tudi daljše uporabne dolžine,
- ustrezne višine peronov,
- izvennivojski dostopi na perone,
- modernizacija in nadgradnja vseh potniških in tovornih železniških postaj (multimodalne točke), predvsem dostopnosti do postaj z različnimi oblikami prometa, s poudarkom na lokalnem javnem potniškem prometu, ureditvi P+R, dostopov za kolesarje in pešce.
Zavedamo se, da to pomeni pomemben korak k nadgradnji in razvoju železniškega omrežja v naši državi na odsekih, ki so del vseevropskega prometnega omrežja in omogočajo boljšo povezavo Slovenije s sosednjimi državami. Hkrati pa se izboljšuje konkurenčnost železniškega prometa napram osebnemu - s skrajšanjem potovalnih časov, ki bodo krajši od potovalnih časov avtomobilov v cestnem prometu, ter dvigom frekvence voženj.
Zadostna zmogljivost primorske proge bo omogočala tudi nadaljnji razvoj in širitev Luke Koper. Skupaj s pobudnikom, Ministrstvom za infrastrukturo in naročnikom direkcijo za infrastrukturo, se bomo trudili, da bodo postopki potekali čim bolj nemoteno.