Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Poenostavili smo postopek sofinanciranja skupnih občinskih uprav

Leto 2025 skupnim občinskim upravam in občinam ustanoviteljicam prinaša poenostavljeno poročanje in oddajo zahtevkov za sofinanciranje – manj obsežno dokumentacijo z med seboj usklajenimi podatki bodo oddali na enem obrazcu. Nov postopek se uporablja od 8. marca dalje.
Infografika. Besedilo v treh alinejah: manj administrativnih bremen za občane, enoten obrazec za poročanje in oddajo zahtevkov in bolj usklajeni in pregledni podatki.

Poenostavili smo postopek sofinanciranja skupnih občinskih uprav

Na Ministrstvu za javno upravo smo namreč administrativno poenostavili postopek poročanja občin oziroma vlaganja ter posledično odločanja o zahtevkih za sofinanciranje skupnih občinskih uprav. Zahtevke občin, enako kot doslej, na ministrstvu pričakujemo do 31. marca.

V petek, 21. februarja 2025, so bile v Uradnem listu objavljene spremembe in dopolnitve Pravilnika o izvajanju sofinanciranja skupnega opravljanja posameznih nalog občinske uprave. Postopek, ki je bil v veljavi pred spremembo, je bil časovno in administrativno zahteven, z vidika obdelave podatkov pa nesorazmeren. Po večletnih izkušnjah izdajanja odločb ugotavljamo, da obsežna dokumentacija ne prispeva h kakovosti podatkov, pomembnih za odločanje, pač pa ovira racionalnost in ekonomičnost postopka. Ministrstvo lahko do zakonite odločitve, s katero ščiti tako pravice strank (občin) kot tudi varstvo javnih koristi, pride tudi z manj obsežno dokumentacijo, če je ta pred oddajo ustrezno urejena.

Občine in skupna občinska uprava so doslej podatke posredovale ločeno, ministrstvo pa je pri presoji upravičenosti do sofinanciranja te podatke medsebojno primerjalo, pri čemer je lahko (poleg zamudnosti) zaradi prepisovanja prihajalo tudi do napak. Z novo rešitvijo se postopke poročanja in oddaje zahtevkov občin administrativno poenostavlja. Ključna sprememba je priprava poročila in zahtevkov zgolj na enem obrazcu, namesto dosedanjih dveh, zato bo uskladitev podatkov med skupno občinsko upravo in občinami potekala že pred oddajo, ministrstvo pa bo v odločanje o utemeljenosti zahtevkov prejelo urejene in med občinami usklajene podatke, zaradi česar bo lahko tudi odločanje hitrejše.

Sprememba bo zato administrativno razbremenila tako občine ustanoviteljice skupnih občinskih uprav kot tudi ministrstvo, ki odloča o zahtevkih. Z vnaprejšnjo uskladitvijo finančnih podatkov med občinami se bo možnost napak pri poročanju in oddaji zahtevkov bistveno zmanjšala oziroma odpravila.