Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Tradicionalni posvet o delovanju skupnih občinskih uprav tokrat na Koroškem

17. Posvet o delovanju skupnih občinskih uprav v Sloveniji je gostila Občina Ravne na Koroškem. Sodelavci z Ministrstva za javno upravo so predstavili analizo delovanja uprav ter novosti, ki jih prinaša letošnja poenostavitev postopka poročanja in vlaganja zahtevkov za sofinanciranje delovanja skupnih uprav. Zbrane je prek video povezave nagovoril tudi minister za javno upravo mag. Franc Props.

Zaradi izboljšanja delovanja skupnih občinskih uprav, odpravljanja morebitnih nepotrebnih administrativnih ovir, obveščanja o novih rešitvah in spremembah zakonodaje kot tudi izmenjave dobrih praks Ministrstvo za javno upravo vsako leto organizira posvet o delovanju skupnih občinskih uprav. Tovrstno srečanje zagotavlja učinkovito in neprecenljivo izmenjavo stališč in informacij med ministrstvom in občinami ter prispeva k izboljšanju delovanja sistema.

Večkrat rad poudarim, da skupne občinske uprave prispevajo k združevanju in širjenju strokovnega znanja zaposlenih, izboljšanju ekonomske učinkovitosti in večji kakovosti storitev za občane. Hkrati pa zagotavljajo trdnejše vezi med občinami in preseganje ovir, ki jih določajo občinske meje. S tem prispevajo tudi k zmanjševanju izjemne raznolikosti slovenskih občin. mag. Franc Props, minister za javno upravo.

Skupne občinske uprave imajo dolgo tradicijo in veljajo za enega od stebrov medobčinskega povezovanja. V praksi to pomeni, da se dve ali več občin lahko odloči, da ustanovijo skupno občinsko upravo za izvajanje katerekoli naloge, ki je v pristojnosti občinske uprave. Prednost tovrstnega delovanja je predvsem povečanje strokovnost pri izvajanju nalog s strokovnimi ekipami, prav tako se doseže polna zaposlitev kadrov in zmanjšajo stroški občinskih uprav. Danes jih uspešno deluje 38, vanje pa je vključenih več kot 200 občin.

Skupne občinske uprave poznamo že vse od uveljavitve reforme lokalne samouprave v Sloveniji, to je 30 let, povezovanje pa je dodatni zagon dobilo po letu 2005 z uvedbo sofinanciranja delovanja skupnih občinskih uprav s strani države.

Na današnjem posvetu so udeleženci posebno pozornost namenili poenostavljenemu in posodobljenemu poročanju in oddaji zahtevkov za sofinanciranje delovanja skupnih občinskih uprav, ki se začne uporabljati z 8. marcem letos. Na Ministrstvu za javno upravo smo namreč administrativno poenostavili postopek poročanja občin oziroma vlaganja ter posledično odločanja o zahtevkih za sofinanciranje skupnih občinskih uprav. 

»Če nekoliko poenostavim, boste oboje opravili z enim zamahom, na enem obrazcu, namesto na dosedanjih dveh. Pravkar objavljeni pravilnik bo precej olajšal delo tako občinskih kot skupnih občinskih uprav, pa tudi mojih sodelavcev na ministrstvu,« je poudaril minister za javno upravo mag. Franc Props ter ob koncu udeležencem zaželel, da bi na srečanju pridobili veliko koristnih informacij za uspešno pripravo dokumentacije, dogodek pa izkoristili tudi za neprecenljivo izmenjavo izkušenj in dobrih praks.