Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Evropska platforma za spletno reševanje potrošniških sporov se ukinja, prihajajo nove rešitve

Z 20. julijem 2025 bo prenehala delovati Evropska platforma za spletno reševanje potrošniških sporov kot posledica Uredbe Evropskega parlamenta in Sveta, ki je stopila v veljavo 19. januarja 2025. Platforma je potrošnikom in trgovcem omogočala izvensodno reševanje sporov, povezanih s spletno prodajo in storitvami.

Ukinitev platforme prinaša spremembe za potrošnike, trgovce in izvajalce izvensodnega reševanja potrošniških sporov (izvajalci IRPS).

Spremembe za potrošnike in obveznosti trgovcev

Potrošniki bodo lahko nove pritožbe na platformi vložili le še do 20. marca 2025, po tem datumu pa to ne bo več mogoče. Do 20. julija 2025 bodo izbrisane vse informacije na platformi, vključno z osebnimi podatki, kar morajo upoštevati tudi vsi upravljavci teh podatkov. Kljub ukinitvi platforme bodo potrošniki še vedno imeli na voljo druge poti za izvensodno reševanje sporov pri izvajalcih IRPS, ki bodo še naprej opravljali svojo vlogo v skladu z veljavnimi evropskimi in nacionalnimi predpisi.

Spletni trgovci in spletne tržnice bodo morali najkasneje do 20. julija 2025 s svojih spletnih mest odstraniti povezavo na platformo ter vse informacije, ki so potrošnike usmerjale nanjo. Prav tako bo prenehala veljati z njimi povezana obveznost, ki jo določa Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov. Trgovcem priporočamo, da se pravočasno pripravijo na te spremembe in zagotovijo jasne informacije o alternativnih možnostih reševanja sporov.

Vloga izvajalcev izvensodnega reševanja potrošniških sporov po spremembah

Izvajalci IRPS ne bodo več prejemali pritožb prek Evropske platforme za spletno reševanje sporov. Vendar to ne pomeni, da se njihova vloga zmanjšuje – nasprotno, njihova vključenost v postopke reševanja potrošniških sporov ostaja ključna. Evropska komisija trenutno pripravlja novo digitalno interaktivno spletno orodje, ki bo vsebovalo informacije o pravnih sredstvih potrošnikov ter povezave do izvajalcev IRPS. Predvideno je, da bodo izvajalci IRPS po vzpostavitvi nove spletne strani Evropske komisije prilagodili svoje navedbe in zagotovili, da potrošniki še vedno najdejo relevantne informacije.

Nadaljnje možnosti za izvensodno reševanje sporov

Določbe Direktive o alternativnem reševanju potrošniških sporov (Direktiva o ARS) ostajajo v veljavi, kar pomeni, da bodo potrošniki še vedno lahko uveljavljali svoje pravice prek izvajalcev IRPS. Pomembno je poudariti, da Direktiva določa pogoje in postopke za IRPS ter zagotavlja, da imajo potrošniki dostop do učinkovitih mehanizmov reševanja sporov.

Evropska komisija ob pripravi nove spletne strani v okviru sprememb Direktive o ARS želi zagotoviti, da bodo informacije o možnostih reševanja sporov potrošnikom še vedno enostavno dostopne. Nova spletna stran bo vsebovala tudi povezave do seznamov izvajalcev IRPS ter pritožbenih obrazcev, kadar bodo na voljo.

Ključne informacije, ki ostajajo v veljavi:

  • Potrošniki še vedno lahko rešujejo domače in čezmejne spore s trgovci prek izvajalcev IRPS.
  • Trgovci ostajajo dolžni obveščati potrošnike o možnostih izvensodnega reševanja sporov in izvajalcih IRPS.
  • Izvajalci IRPS morajo še naprej spoštovati pravila in postopke, ki jih določa Direktiva o ARS.
  • Direktiva o ARS ostaja v veljavi in bo po predvidenih spremembah prilagojena tudi v slovenski zakonodaji.

Priporočila in kontaktne informacije

Trgovcem in izvajalcem IRPS svetujemo, da se pravočasno seznanijo s spremembami in jih upoštevajo pri svojem poslovanju. Do ukinitve platforme se lahko uporabniki za dodatne informacije obrnejo na Evropsko komisijo JUST-EC-ODR-REPEAL@ec.europa.eu ali Nacionalno kontaktno točko za spletno reševanje potrošniških sporov v okviru Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.