Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Ministrica za zdravje o izgradnji kulture varnosti v zdravstvu

Ministrica za zdravje dr. Valentina Prevolnik Rupel se je danes udeležila Zdravstvenega razvojnega foruma na temo kakovosti v zdravstvu. V uvodnem nagovoru je dejala, da kakovost zanjo ni samo cilj v zdravstvu, pač pa je temelj, na katerem se gradi celotna zdravstvena dejavnost. »Zato smo na Ministrstvu za zdravje zelo aktivno pristopili k številnim aktivnostim na tem področju.«
Ministrica stoji na odru za govorniškim pultom, za njo sta slovenska zastava in zastava Evropske unije, na steni pa projekcijsko platno z njenim imenom. Na odru so še prazni stoli in mizice. Pred odrom ljudje sedijo za okroglimi mizami in poslušajo.

Ministrica za zdravje dr. Valentina Prevolnik Rupel je nagovorila udeležence Zdravstvenega razvojnega foruma. | Avtor: Zdravstveni razvojni forum, Gregor Ravnik

1 / 3

Ministrica je spomnila, da je bil konec novembra lani sprejet Zakon o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu, ki vsem deležnikom – pacientom, izvajalcem, zbornicam, ministrstvu, Zavodu za zdravstveno zavarovanje – nalaga številne zadolžitve. »Kar je prav, ker na kakovosti ne moremo narediti ničesar, če ne stopimo skupaj. A zakon je le prvi korak, čakajo, nas še številne naloge.«

Tako je omenila, da je v medresorskem usklajevanju že tudi akt o ustanovitvi neodvisne agencije za kakovost, katere sedež bo v Ljubljani. Delovne skupine na več zdravstvenih dejavnostih že pripravljajo kazalnike kakovosti, in sicer mednarodno uveljavljene kazalnike prevajajo v slovenski jezik, validirajo in odkupujejo licence. »Zdaj smo v fazi, ko jih digitaliziramo, da jih bomo potem lahko uvedli,« pojasnjuje ministrica. Prav tako je bil na Ministrstvu za zdravje pred kratkim ustanovljen Sektor za vrednotenje zdravstvenih tehnologij. »Kot vidite, smo se teh nalog oziroma podzakonskih aktov, ki so v zakonu obveznost ministrstva, lotili zelo aktivno in jih, se mi zdi, tudi pridno uresničujemo.«

Vsem je še položila na srce, da bomo morali za uspešno ureditev področja kakovosti tudi premagati odpor do sistematičnega zbiranja podatkov, do njihovega analiziranja in predstavljanja ter do primerjave teh rezultatov med izvajalci. »Na to moramo gledati pozitivno, videti vsak rezultat kot priložnost za izboljšave in izmenjavo dobrih praks. Ker naš cilj je izgradnja kulture varnosti. Namen zakona ni kaznovanje ali izpostavljanje slabših, ampak da se vsi izboljšamo.«