Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Prepoznavanje zgodnjih znakov trgovine z ljudmi: izzivi v izobraževalnem okolju

Urad za narodnosti je v četrtek, 13. februarja 2025, v Kulturnem centru Škocjan v okviru projekta SIFOROMA6 organiziral in izvedel sklop dogodkov – Prepoznavanje zgodnjih znakov trgovine z ljudmi: izzivi v izobraževalnem okolju. Sklop dogodkov je bil namenjen strokovnim delavcem iz različnih organizacij, ki romskim otrokom nudijo pomoč pri vključevanju v izobraževalno okolje.
Udeleženci dogodka sedijo za mizo

Udeleženci dogodka | Avtor: Sandi Horvat

Udeležence dogodka je uvodoma nagovorila Ana Komac, vodja projekta in vršilka dolžnosti direktorice Urada, zbrane pa je pozdravil tudi Jože Kapler, župan Občine Škocjan.

Dogodek je bil razdeljen na tri sklope. V prvem, z naslovom Izzivi zagotavljanja vključevanja romskih otrok v osnovnošolsko izobraževanje, je v imenu Ministrstva za vzgojo in izobraževanje glavne izzive in načrte (spremembo zakonodaje) na tem področju predstavil Rado Kostrevc, generalni direktor Direktorata za predšolsko vzgojo in osnovno šolstvo, ki je bil ob razpravi za vse udeležence dogodka na voljo tudi za vsa dodatna pojasnila. Med drugim je izpostavil pomembnost strokovnega, sistemskega in človeškega vidika pri spopadanju s tovrstnimi izzivi ter poudaril, da bo za dobre rezultate potrebno sodelovanje vseh deležnikov na tem področju.

Drugi sklop z naslovom Prezgodnje in prisilne poroke: zgodnji znaki, prepoznavanje in ukrepanje v izobraževalnem okolju je v obliki strokovnega predavanja vodil mag. Aleksander Podgrajšek, predstavnik Policijske akademije Generalne policijske uprave. Predstavil je (preventivne) ukrepe, priporočila in opažanja policije na tem področju ter znake vedenja, na katere so lahko pozorni zaposleni v šolah in drugih institucijah, ki delajo z otroki.

Tretji sklop, ki je bil precej bolj interaktivno zasnovan, je bil namenjen predstavitvi anonimiziranih primerov in izmenjavi dobrih praks pri zaznavanju, prepoznavanju in preprečevanju prezgodnjih in prisilnih porok. Anonimizirane primere, ki so jih predstavili predstavniki policije, so nadgradile še osebne zgodbe oziroma izpovedi udeležencev dogodka, svoje delovno področje in izkušnje pa je predstavil tudi inšpektor z Inšpektorata Republike Slovenije za šolstvo. Udeleženci zadnjega sklopa so se strinjali, da je za odpravo getoizacije romskih naselij potrebno usklajeno in vztrajno delovanje vseh pristojnih institucij (tudi v romskih naseljih), redno pa bi bilo potrebno sestajanje tudi multidisciplinarnih teamov.

Sklopa dogodkov so se udeležili predstavniki/-ce Generalne policijske uprave (Policijske akademije), Policijske uprave Novo mesto, Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, Inšpektorata za šolstvo, Romskega akademskega kluba, Osnovne šole Frana Metelka Škocjan, Osnovne šole Ane Gale Sevnica in Osnovne šole Center Novo mesto.