Odločitve vlade s sej vladnih odborov
Opredelila se je tudi do predloga priporočila v zvezi s pobudo družbe GEN-I, trgovina in prodaja električne energije, d. o. o., Krško za začetek postopka za oceno ustavnosti člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.
Vlada ni podprla Predloga zakona o dopolnitvi Zakona o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v slovensko zdravstvo v letih od 2021 do 2031
Vlada Republike Slovenije na današnji seji Odbora za državno ureditev in javne zadeve ni podprla Predloga zakona o dopolnitvi Zakona o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v slovensko zdravstvo v letih od 2021 do 2031, ki ga je Državnemu zboru predložila skupina poslank in poslancev z Janezom Ciglerjem Kraljem na čelu.
Njihove predlagane dopolnitve zakona naj bi bolj jasno opredelile, da se na podlagi tega zakona sofinancirajo vse investicije občin v infrastrukturo, namenjeno izvajanju primarne zdravstvene dejavnosti ne glede na to, ali jo v teh prostorih izvajajo zdravniki zdravstvenega doma ali koncesionarji.
Vlada pojasnjuje, da drugi odstavek 1. člena veljavnega zakona že sedaj določa, da so finančna sredstva na podlagi tega zakona namenjena javnim zdravstvenim zavodom, torej tudi javnim zdravstvenim zavodom na primarni ravni. Vlada tudi meni, da predlog zakona posega v način sofinanciranja investicij za izvajanje zdravstvene dejavnosti na primarni ravni. Ker veljavni Zakon o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v slovensko zdravstvo v letih od 2021 do 2031 ne naslavlja vprašanj ustanoviteljstva oziroma lastništva, je vsebina predloga poslanskega predloga sporna z vidika sistemske umestitve. Izvajanje primarne zdravstvene dejavnosti so dolžne zagotoviti občine in le-te lahko kandidirajo za pridobitev sofinanciranja v zdravstveno infrastrukturo na podlagi veljavne zakonodaje, če izpolnjujejo pogoje. Predlagani zakon pa z vidika zagotavljanja zdravstvene mreže javne zdravstvene službe ne more posegati v določbe Zakona o zdravstveni dejavnosti (ZZDej) ali Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ).
Določba šestega odstavka 5. člena ZZDej pa tudi predvideva, da lahko pri zagotavljanju ustreznih prostorov zasebni zdravstveni delavec kandidira za prostore javne zdravstvene službe in da jih v primeru, ko za iste prostore kandidirata javni zdravstveni zavod in zasebni zdravstveni delavec, ustanovitelj dodeli tistemu, ki ponudi boljše pogoje.
Vir: Ministrstvo za zdravje
Vlada je sprejela mnenje o predlogu priporočila v zvezi s pobudo družbe GEN-I, trgovina in prodaja električne energije, d. o. o., Krško za začetek postopka za oceno ustavnosti člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije
Na odboru je Vlada sprejela mnenje o predlogu priporočila v zvezi s pobudo družbe GEN-I, trgovina in prodaja električne energije, d. o. o., Krško za začetek postopka za oceno ustavnosti tretjega odstavka 75.b člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije ter ga posreduje Državnemu zboru.
Vlada se s predlogom priporočila, ki ga je vložila skupina poslancev s prvopodpisano Jelko Godec, ne strinja.
Mnenje k 1. točki: Državni zbor Republike Slovenije priporoča Vladi Republike Slovenije, da se v roku, ki ga je določilo Ustavno sodišče Republike Slovenije v zadevi 0-1-2/25, z mnenjem opredeli do pobude družbe GEN-I, trgovina in prodaja električne energije, d. o. 0., Krško za začetek postopka za oceno ustavnosti tretjega odstavka 75.b člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in ga posreduje Državnemu zboru Republike Slovenije.
Vlada meni, da prva točka priporočila ni ustrezna oziroma potrebna, saj je Vlada mnenje glede pobude za oceno ustavnosti že sprejela dne 5. 3. 2025 in ga poslala Državnemu zboru in Ustavnemu sodišču.
Mnenje k 3. točki: Državni zbor Republike Slovenije priporoča Vladi Republike Slovenije, da v roku tridesetih dni od dneva sprejetja tega priporočila pripravi poročilo o delovanju aplikacije Erar, ki kaže porabo javnega denarja, in o poteku prenove aplikacije, s katero bodo razkrita tudi nakazila fizičnim osebam, in nakazila v tujino.
Vlada meni, da tretja točka priporočila ni ustrezna, saj evidenco iz 75.b člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ERAR) upravlja Komisija za preprečevanje korupcije, ki je neodvisen državni organ, in ne vlada, zato poročila o delovanju evidence ERAR vlada ne more podati.
Vlada se sicer pridružuje mnenju ZPS, ki je zavrnila predlog vseh treh točk priporočila. Druga točka se nanaša na sprejem mnenja Državnega zbora glede pobude za oceno ustavnosti
Vir: Ministrstvo za pravosodje
Mnenje Vlade Republike Slovenije o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o celostnem prometnem načrtovanju
Na današnji seji Odbora za gospodarstvo je Vlada sprejela Mnenje o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o celostnem prometnem načrtovanju (ZCPN-A), ki ga je Državnemu zboru predložila skupina poslank in poslancev (prvopodpisana mag. Tamara Kozlovič), in ga pošlje Državnemu zboru.
Skupina poslank in poslancev s prvopodpisano poslanko mag. Tamaro Kozlovič je Državnemu zboru Republike Slovenije predložila Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o celostnem prometnem načrtovanju (ZCPN-A).
Sodobne tehnologije omogočajo boljše upravljanje parkirnih površin in zmanjšanje stroškov, kar koristi tako občinam kot uporabnikom. Izkušnje iz tujine kažejo, da uporaba sistemov za avtomatsko prepoznavo registrskih tablic (ANPR) prispeva k večji učinkovitosti nadzora nad parkiranjem.
S parkirnim utripom se predvsem ugotavlja, kdaj so parkirna mesta zasedena in kakšna je dinamika menjave parkiranih vozil. Namen parkirnega utripa je namreč optimizacija parkirne politike s podatki o uporabi parkirnih mest. Parkirni utrip se na manjših območjih lahko izvaja ročno, praviloma pa z uporabo ANPR sistemov, saj bi bilo ročno izvajanje prezahtevno. Podatki, pridobljeni s parkirnim utripom, morajo biti takoj anonimizirani in se ne povezujejo z drugimi zbirkami podatkov.
Poglavitni cilj predloga zakona je odpraviti nejasnosti pri uporabi sistemov za avtomatsko prepoznavanje registrskih tablic kot enega ključnih sodobno-tehnoloških orodij za upravljanje parkiranja v Sloveniji ter dvoumnosti pri tolmačenju določb 25. člena Zakona o celostnem prometnem načrtovanju (ZCPN) v povezavi s 76. in 80. členom Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2).
Vlada se zaveda pomena tega področja, predvsem za občine, in podpira njegovo ureditev. Vlada se s predlogom zakona načeloma strinja in predlaga, da se upoštevajo tudi pripombe Informacijskega pooblaščenca in pripombe, navedene v gradivu.
Vir: Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo