Skoči do osrednje vsebine
GOV.SI

Finančna uprava na eDavkih omogoča vpogled v dohodke iz tujine in dohodke slovenskih izplačevalcev

Po novem lahko vsak uporabnik portala eDavki in mobilne aplikacije eDavki zase preveri, kakšne podatke o njegovih dohodkih (plače, pokojnine in podobno) je Finančna uprava prejela zanj preko avtomatične izmenjave podatkov iz tujine in s strani slovenskih izplačevalcev.

Prepričani smo namreč, da lahko transparenten pregled podatkov izboljša kvaliteto informacij, ki jih morajo zavezanci posredovati Finančni upravi za namene plačevanja davkov. Pregled lastnih podatkov tako zavezancem zagotavlja možnost za bolj skladno izpolnjevanje njihovih davčnih napovedi oziroma obračunov davka.

Gre za sklop aktivnosti, s katerimi Finančna uprava širi dostop do lastnih podatkov na  eDavkih, s tem promovira uporabo elektronskega poslovanja ter prispeva k transparentnosti poslovanja. Hkrati vzpostavlja podlago za nadaljnje administrativne razbremenitve zavezancev. 

V prihodnjih letih bo možen vpogled  tudi v  ostale prejete podatke iz tujine, med drugim tudi v finančne račune, dohodke preko spletnih platform in podobno.

I. Kje so ti podatki objavljeni?

Vpogled v podatke je mogoč na prvi strani mobilne aplikacije eDavki in na portalu eDavki (v osebnem profilu vsakega davčnega zavezanca). Glejte spodnji sliki. V primeru, da imate ustrezno pooblastilo, je omogočen vpogled tudi za pooblastitelja. 

II. Kateri podatki so zavezancem trenutno na voljo?

1) Dohodki iz tujine:

  • dohodki iz zaposlitve (vključno s plačili direktorjem),
  • pokojnine,
  • lastništvo nepremičnin in iz njih izhajajoči dohodek,
  • licenčnine.

Te podatke je Finančna uprava prejela v okviru avtomatične izmenjave podatkov na podlagi Direktive Sveta 2011/16/EU o upravnem sodelovanju na področju obdavčevanja. Na voljo so podatki za zadnji dve davčni leti, za kateri so bili podatki prejeti s strani tujih pristojnih organov. Gre za izmenjave, kjer Finančna uprava pridobiva podatke že vrsto let, zato ocenjujemo, da je njihova pravilnost na dovolj visoki ravni in se podatki praviloma kasneje ne spreminjajo.

V primeru, da podatki o dohodkih, ki ste jih prejeli niso objavljeni, lahko pomeni, da poteka usklajevanje s tujo davčno administracijo. 

Izpostavljamo! Trenutno zavezancem še ni na voljo podatkov o dohodkih preko spletnih platform (npr. prek AirBnb ali Booking) niti še ni na voljo podatkov o odprtih računih v tujini. Te podatke bomo zavezancem ponudili na vpogled v prihodnjih letih.

2) Dohodki od slovenskih izplačevalcev:

Na voljo so podatki, ki so jih do dneva priprave podatkov poročali izplačevalci dohodkov v obračunih davčnega odtegljaja – REK obrazcih. Vključeni so podatki o vseh dohodkih z datumom izplačila v preteklem koledarskem letu.

III. Kaj je namen vpogledov v podatke?

  • S funkcionalnostjo pregleda lastnih podatkov želimo prispevati k transparentnosti poslovanja Finančne uprave.
  • Podatki bodo zavezancem omogočili lažje izpolnjevanje njihovih davčnih obveznosti. Dohodke iz tujine morajo namreč zavezanci sami prijavljati Finančni upravi.

Izpostavljamo! Podatki so za zavezance zgolj informativne narave. To pomeni, da morajo zavezanci še vedno izpolnjevati svoje davčne obveznosti, torej sami napovedati dohodke iz tujine in v primeru neskladij v prejetem informativnem izračunu dohodnine podati ugovor oziroma vložiti napoved, če le tega niste prejeli.

IV. Kaj če ugotovim, da podatkov iz tujine (še) nisem prijavil Finančni upravi?

Predlagamo, da to storite čim prej, saj se na podlagi samoprijave lahko izognete globam.

Če davčni zavezanec dohodkov iz tujine ne napove že med letom, je tudi te dohodke dolžan napovedati v ugovoru zoper informativni izračun dohodnine (IID). Če pa so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki zavezanca, le-ta ne bo prejel informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine do konca julija za preteklo leto. Če je ta rok zamudil, naj čim prej vloži to napoved kot samoprijavo.

V. Kaj če menim, da so podatki napačni?

V primeru razlikovanja objavljenih podatkov in podatkov, s katerimi dejansko razpolagate, predlagamo, da se obrnete na izplačevalca dohodkov (velja za tuje in slovenske izplačevalce) in najprej preverite, ali je morda potrebna uskladitev podatkov in mora izplačevalec posredovati popravke podatkov.

Pri prijavi dohodkov iz tujine pa Finančni upravi vsekakor napovejte pravilne podatke o dohodkih, ki ste jih dejansko prejeli. Če se ti razlikujejo od tistih, ki smo jih prejeli preko mednarodne izmenjave, skušajte svoje (pravilne podatke) že ob prijavi utemeljiti s kakšnimi dokazi (listinami).

VI. Kje lahko dobim več informacij v zvezi s tem?

Podrobnejše informacije so objavljene v »Pogostih vprašanjih in odgovorih«:

Za več informacij pa lahko pokličete naš klicni center na številko 08 200 1001.

Roka, v kateri je mobilni telefon z naloženo aplikacijo eDavki

Vpogled v davcne podatke prek telefona | Avtor: Finančna uprava

1 / 2