Odločitve vlade s sej vladnih odborov
Vlada se je opredelila do zaključkov posveta Mobilnost in spletna dostopnost za invalide in starejše in izdala sklep, da se v veljavnem Načrtu razvojnih programov za obdobje 2025−2028 spremenita vrednost in datum zaključka projekta Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana - Energetska sanacija ZVD na podlagi novelacije investicijske dokumentacije.
Vlada ne podpira predloga novele Zakona o dolgotrajni oskrbi, ki ga je vložila skupina poslank in poslancev
Na odboru za državno ureditev in javne zadeve je Vlada Republike Slovenije sprejela mnenje o predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o dolgotrajni oskrbi, ki ga je vložila skupina poslank in poslancev s prvopodpisano Jelko Godec. Vlada predloga zakona ne podpira.
V skladu z njihovim predlogom bi bil lahko oskrbovalec družinskega člana tudi uživalec starostne, predčasne, vdovske in družinske pokojnine. Predlagatelji so navedli, da je cilj spremembe veljavnega ZDOsk-1 zagotoviti upokojencem, da lahko postanejo oskrbovalci družinskega člana. Vlada pojasnjuje, da je podobna rešitev že predlagana v Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o dolgotrajni oskrbi, ki je bil v sredini februarja s strani Ministrstva za solidarno prihodnost predložen v javno razpravo in v medresorsko usklajevanje.
Skupina poslank in poslancev je vložila tudi predlog, po katerem bi se iz zakona črtala 55. in 56. člen, ki se nanašata na opredelitev zavezancev za plačilo prispevka za dolgotrajno oskrbo ter na prispevek za dolgotrajno oskrbo. Vlada tega ne podpira in pojasnjuje, da je pri načrtovanju sistema dolgotrajne oskrbe treba imeti v mislih skrb za finančno vzdržnost sistema, da bo slednji tudi v prihodnje lahko zagotavljal ustrezno socialno varnost ljudem.
Vir: Ministrstvo za solidarno prihodnost
Vlada se je opredelila do zaključkov posveta Mobilnost in spletna dostopnost za invalide in starejše
Na odboru je Vlada sprejela opredelitev do Zaključkov posveta Mobilnost in spletna dostopnost za invalide in starejše - povezovanje znanj in izkušenj za vključujočo družbo ter ga pošlje Državnemu zboru.
Tako Ustava Republike Slovenije kot tudi Konvencija o pravicah invalidov sta ključna dokumenta, ki dajeta temelje zagotavljanja polnega in enakopravnega uživanja vseh človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter spoštovanja človekovega prirojenega dostojanstva.
Republika Slovenija je v zvezi z zagotavljanjem pravic invalidov sprejela nabor predpisov, ki jih sprotno ažurira, vse z namenom zagotavljanja normativnega okvira pravic invalidov in njihove ustrezne in enakopravne umeščenosti v družbo. Poleg krovnih predpisov, kot so zakoni, ki urejajo invalidske organizacije, zaposlitveno rehabilitacijo in zaposlovanje invalidov, osebno asistenco, socialno vključenost invalidov in izenačevanje možnosti, so posamezne pravice invalidov urejene še v drugih področnih predpisih.
V zvezi z dostopnostjo je Republika Slovenija že leta 2010 sprejela zakonski okvir, ki je med drugim določil 15-letno prilagoditveno obdobje za objekte v javni rabi in predvideva ukrepe za odpravljanje ovir pri dostopnosti do blaga in storitev, zagotavljanju informacij, komunikacij in drugih storitev. Pri zagotavljanju dostopnosti se zagotovi primerna podpora, zlasti z drugo osebo (bralci, tolmači slovenskega znakovnega jezika, tolmači za gluhoslepe), oznake v brajici ter podatki v lahko čitljivi in razumljivi obliki.
Vlada ocenjuje, da bi bilo treba vzporedne projekte, ki trenutno potekajo povezati in združiti v krovno platformo, ki bi vključevala ne le multimodalne mobilnosti in (spletno) dostopnost, temveč bi bilo smiselno, da platforma združuje vse oblike dostopnosti. V platformo bi morali biti poleg posameznih resornih ministrstev, predstavnikov lokalnih skupnosti in nevladnih organizacij s področja invalidskega varstva ter starejših, vključeni tudi drugi deležniki, ki bi s svojim strokovnim znanjem (npr. tehničnimi rešitvami) pripomogli k čim boljšemu opolnomočenju dostopnosti, zlasti v iskanju inovativnih rešitev.
Na tak način bi omogočili vključevanje oseb z invalidnostmi, starejših in ter drugih ranljivih skupin v različne segmente družbe, dostopnosti do javnih objektov, prometa in turizma ter digitalne dostopnosti. Dostopnost bi bilo treba vnesti tudi v vzgojo in izobraževanje, kjer bi lahko podprli učenje s pomočjo tehničnih pripomočkov in sodobnih tehnologij ter uporabo prilagojenih prevozov za učence in dijake s težjo ali težko gibalno oviranostjo, ki potrebujejo prilagojen prevoz v šolo ali na druge aktivnosti.
V zvezi s pozivom k striktnemu izvajanju določb Zakona o izenačevanju možnosti invalidov v delu, ki se tiče izvajanja nadzorstvenih nalog (tudi v povezavi z izrekanjem glob), Vlada in pristojno ministrstvo že pripravljata novelo Zakona o izenačevanju možnosti invalidov.
Vir: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Spremenjena vrednost in datum zaključka projekta energetske sanacije stavbe ZVD v UKC Ljubljana
Vlada Republike Slovenije je na današnji seji odbora za gospodarstvo izdala sklep, da se v veljavnem Načrtu razvojnih programov za obdobje 2025−2028 spremenita vrednost in datum zaključka projekta UKC Ljubljana - Energetska sanacija ZVD na podlagi novelacije investicijske dokumentacije.
Predmet investicije je celovita energetska prenova stavbe Zavoda za varstvo pri delu (ZVD), ki je v uporabi UKC Ljubljana, in sicer z ukrepi za znižanje porabe energije, izboljšanje delovnih pogojev in zagotavljanje varne zdravstvene oskrbe. Investicija je nujna zaradi načrtovane selitve osebja iz osrednje stavbe UKC Hospital, kjer poteka obnova.
Trenutno sprejeta vrednost projekta v Načrtu razvojnih programov znaša 1.750.080 evrov, ki se zaradi vsebinskih in sprememb vrednosti projekta spremeni na 2.255.536 evrov. Finančni viri za investicijo so zagotovljeni iz Sklada za podnebne spremembe.
Projekt se bo izvajal skladno s časovnim načrtom dokončanja do 31. decembra 2026.
Vir: Ministrstvo za zdravje