Uredba o opravljanju obvezne državne gospodarske javne službe sežiganja komunalnih odpadkov
Nova uredba predstavlja enega ključnih korakov pri zagotavljanju dolgoročne operativne stabilnosti in okoljske varnosti na področju ravnanja z odpadki.
Z uredbo se ureja izvajanje sežiga gorljivih komunalnih odpadkov, ki jih zaradi nezadostnih domačih zmogljivosti trenutno pošiljamo v tujino. Odvisnost od tujih sežigalnic v zadnjih letih vse pogosteje povzroča preobremenjenost sistemov za začasno skladiščenje in s tem povezana okoljska ter higienska tveganja. Tudi sam prevoz odpadkov v tujino ima negativen okoljski odtis.
Predlog uredbe določa obseg storitve, metodologijo oblikovanja cen, pogoje za izbor koncesionarjev in prehodno obdobje do vzpostavitve ustreznih kapacitet. Obvezna državna gospodarska javna služba bo zajemala izključno sežig nereciklabilnega preostanka mešanih komunalnih odpadkov po predhodni obdelavi, v skupni letni količini do 140.000 ton. Skupna maksimalna zmogljivost naprav bo omejena na 220.000 ton letno.
Uredba omogoča tudi izvajanje posebnih storitev – sežig drugih vrst odpadkov, ki so nastali v Republiki Sloveniji, vendar niso vključeni v obvezno državno gospodarsko javno službo – pod pogojem, da se izvajajo na isti infrastrukturi in z dovoljenjem koncedenta. Metodologija določanja cen bo poleg stroškov vključila tudi prihodke od prodaje toplote, električne energije in posebnih storitev, kar bo omogočilo racionalnejše izvajanje gospodarske državne javne službe.
V prehodnem obdobju, dokler ne bodo vzpostavljene domače zmogljivosti, bo omogočeno nadaljnje izvajanje energetske predelave v Sloveniji ali tujini po postopku R1, ob hkratnem izvajanju začasnega sistema prevzema teh odpadkov preko javnega razpisa.
Uredba zasleduje ključen strateški cilj države – zmanjšanje odvisnosti od tujih zmogljivosti ter dolgoročno zagotavljanje samooskrbe na področju ravnanja z odpadki. Hkrati predstavlja pomemben korak k večji preglednosti in odgovornosti pri odločanju o umeščanju naprav za energetsko izrabo odpadkov v prostor, saj bo izbor izvajalcev med drugim odvisen tudi od gostote poseljenosti, meteoroloških razmer in okoljskih značilnosti posamezne lokacije.