Javna predstavitev mnenj o izobraževanju za digitalno državljanstvo

Razprava je naslovila ključna vprašanja sodobnega izobraževanja, ki se nanašajo na pravice, odgovornosti in dobrobit v digitalnem okolju oziroma na spletu. | Avtor: Državni zbor/Matija Sušnik
Na javni predstavitvi mnenj so različni zainteresirani deležniki predstavili ključne poudarke o pomenu izobraževanja za digitalno državljanstvo.
Digitalno državljanstvo pomeni odgovorno, etično in zavestno udejstvovanje posameznika v digitalnem prostoru. Izobraževanje za digitalno državljanstvo upošteva nenehne družbene in tehnološke razvojne spremembe. Cilj je podeliti vsem državljanom kompetence, potrebne za krmarjenje v času digitalnih preobrazb, in jih pripraviti na še večje izzive, s katerimi se bo lahko družba soočala v prihodnje.
Razprava je naslovila ključna vprašanja sodobnega izobraževanja, ki se nanašajo na pravice, odgovornosti in dobrobit v digitalnem okolju oziroma na spletu. V ospredju so bili izzivi vključevanja teh vsebin v kurikul ter vloga šol, staršev, tehnoloških podjetij in drugih deležnikov pri oblikovanju digitalnih kompetenc mladih.
Izobraževanje za digitalno državljanstvo mladim pomaga, da pridobijo ter razvijejo potrebna znanja, spretnosti in vrednote, ki jim bodo omogočile varno, odgovorno in učinkovito delovanje na spletu.
Poudarek je bil namenjen sodobni družbi in pomenu vzgoje v digitalnem okolju, vplivu digitalnih tehnologij na zdravje otrok in mladostnikov ter potreba po razvijanju zdravih navad, kritičnega razmišljanja in krepitvi odpornosti.
Zbrane na javni predstavitvi je nagovoril tudi državni sekretar mag. Andrej Sotošek.
»Digitalna tehnologija ni več zgolj orodje, ki ga uporabljamo. Postala je temeljno okolje, v katerem ljudje živimo, se učimo, komuniciramo, se politično udejstvujemo in oblikujemo stališča. Pri tem so otroci in mladostniki med najbolj izpostavljenimi uporabniki. Zato je bistveno, da jim zagotovimo ustrezna znanja, veščine in razumevanje, da lahko v digitalnem prostoru sodelujejo varno, odgovorno in zavestno«, je poudaril državni sekretar.
Udeleženci javne razprave so jasno izrazili skupno stališče, da izzivi digitalnega okolja zahtevajo celovit, usklajen in dolgoročno vzdržen pristop, saj digitalno državljanstvo ni več obrobna tema, temveč postaja eden od temeljev vzgoje in izobraževanja, znanstvenega razmisleka ter medgeneracijskega sodelovanja. Razprava bo izhodišče za naslednje korake, ki bodo temeljili na sodelovanju, znanju in dolgoročni viziji.