Izobraževanje računovodij v javnem sektorju v Severni Makedoniji (PACT NMAC 3)
Obvestilo Ministrstva za zunanje in evropske zadeve
Državljanom svetujemo, da pri načrtovanju poti v tujino preverite veljavnost svojih dokumentov, spremljate razmere na območju načrtovane poti, poskrbite za ustrezno potovalno zdravstveno zavarovanje, preverite pogoje vstopa v ciljno in tranzitne države ter upoštevate navodila tamkajšnjih oblasti. Izpolnite lahko tudi spletni obrazec o vašem potovanju v tujino. V državah ali delih držav, za katere je ministrstvo izdalo priporočilo visoke oziroma najvišje stopnje previdnosti (oranžno, rdeče ali črno opozorilo) je lahko nudenje konzularne pomoči državljanom omejeno, oteženo ali onemogočeno. Državljani s potovanjem na ta območja prevzemajo tudi večjo odgovornost za morebitne posledice, ki bi nastale zaradi nezmožnosti nudenja konzularne pomoči.
Projekt je podprl reformo javne uprave, s posebnim poudarkom na računovodski funkciji v javnem sektorju Severne Makedonije. Njegova pomembna komponenta je tudi prenos znanja in krepitev kapacitet Ministrstva za finance oziroma institucije, ki bo v Severni Makedoniji sčasoma prevzela usposabljanje in certificiranje računovodkinj in računovodij v javnem sektorju. Cilj programa usposabljanja je podpora vzpostavitvi odgovornega, učinkovitega in transparentnega dela ustanov s strokovno usposobljenimi zaposlenimi in krepitev mednarodno učinkoviti in usmerjeni zmogljivosti v državi. Zastavljen specifični cilj projekta – podpreti reformo javne administracije, s posebnim poudarkom na računovodski funkciji v javnem sektorju Severne Makedonije, ob prizadevanju za opolnomočenje posameznic in posameznikov in ustanov – je bil dosežen. Projekt je vplival na vse vključene ciljne skupine. Projekt je z učenjem in izmenjavo znanja okrepil individualne in institucionalne zmogljivosti za izvajanje reform. Lokalne zmogljivosti so močnejše za 19 certificiranih računovodij in računovodkinj, ki so uspešno zaključili izobraževanje, in skupaj 35 računovodkinj in računovodij, ki se je izobraževanja udeležilo. Skupino 11 mentoric in mentorjev so pripravili za izvajanje modulov in izvajanje izobraževanja preko spleta, lokalni koordinator pa je aktivno sodeloval pri izvedbi izobraževanja v skladu z omejitvami covid-19. Projekt je podprl javno upravo pri digitalizaciji njihovega dela in preprečevanju zdravstvenih tveganj preko spletne dostave aktivnosti in priporočil za izobraževanje in delo računovodkinj in računovodij s pomočjo spletnih komunikacijskih kanalov.