Skoči do osrednje vsebine

Obvestilo Ministrstva za zunanje in evropske zadeve

Državljanom svetujemo, da pri načrtovanju poti v tujino preverite veljavnost svojih dokumentov, spremljate razmere na območju načrtovane poti, poskrbite za ustrezno potovalno zdravstveno zavarovanje, preverite pogoje vstopa v ciljno in tranzitne države ter upoštevate navodila tamkajšnjih oblasti. Izpolnite lahko tudi spletni obrazec o vašem potovanju v tujino. V državah ali delih držav, za katere je ministrstvo izdalo priporočilo visoke oziroma najvišje stopnje previdnosti (oranžno, rdeče ali črno opozorilo) je lahko nudenje konzularne pomoči državljanom omejeno, oteženo ali onemogočeno. Državljani s potovanjem na ta območja prevzemajo tudi večjo odgovornost za morebitne posledice, ki bi nastale zaradi nezmožnosti nudenja konzularne pomoči.

Na fotografiji je skupina mladih, ki jih predstavnica Umanotere usposablja o (pre)hrani v času podnebnih sprememb

Usposabljanje Umanotera | Avtor: SLOGA, platforma NVO

Globalno učenje ima pomembno vlogo pri odpravi revščine v svetu in uresničevanju trajnostnega razvoja ter hkrati prispeva k doseganju ciljev mednarodnega razvojnega sodelovanja. Skladno s Strategijo mednarodnega razvojnega sodelovanja in humanitarne pomoči Republike Slovenije do leta 2030 je treba posebno pozornost posvetiti kakovostnemu izobraževanju in usposabljanju tistih, ki bodo pridobljena znanja prenašali naprej vsem družbenim skupinam. Podobno opozarjajo tudi drugi mednarodni dokumenti, kot so Agenda 2030, Kažipot 4.7, Marakeška deklaracija, Dublinska deklaracija, Berlinska deklaracija, Priporočila 1974.
Kljub temu globalno učenje v Sloveniji ni del formalnega izobraževanja. Potrebe po usposabljanjih na področju globalnega učenja so zato velike. Obstaja vrzel pri usposabljanjih globalnega učenja za strokovne delavce na področju vzgoje in izobraževanja, vključno z izobraževalci ter vzgojitelji v neformalnem sektorju in izobraževalci odraslih. Vsebina projekta smiselno nadgrajuje pretekle projekte Platforme SLOGA, ki jih je sofinanciralo MZEZ, še posebej projekte Z globalnim učenjem do globalnih ciljev, Trajnostno. Lokalno. Globalno., Bridge 47 in Climate of Change. Kot primer dobre prakse iz izvedenih projektov izpostavljamo Teden vseživljenjskega učenja in Teden globalnega učenja, saj omogočata doseganje širše javnosti in vzpostavljanje novih partnerstev na področju globalnega učenja. S projektom bodo distribuirani e-novičniki globalnega učenja za izobraževalce in nov priročnik.
S projektom bo v treh letih opolnomočenih do 1820 izobraževalcev iz vseh statističnih regij Slovenije za izvajanje aktivnosti globalnega učenja, s poudarkom na varovanju okolja, enakosti spolov in ciljih trajnostnega razvoja v letih 2023, 2024 in 2025.

V prvem obdobju poročanja je Slovenska fundacija za trajnostni razvoj Umanotera na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje izvedla usposabljanje o (pre)hrani v času podnebnih sprememb, Društvo za Združene narode za Slovenijo pa je izvedlo usposabljanje Apatičnost in politična participacija mladih za strokovne delavce OŠ Negova. Usposabljanja za izobraževalce s poudarkom na varovanju okolja in enakosti spolov ter ciljih trajnostnega razvoja so bila glavna aktivnost tudi v Tednu globalnega učenja 2023, ki letos potekal pod naslovom Mir za planet, planet miru, prav tako je SLOGA sodelovala na Evropskem tednu trajnostnega razvoja in skupaj z Zvezo prijateljev mladine Slovenija tudi pri projektu Evropa v šoli. V drugem obdobju poročanja sta bili pripravljeni dve promocijski objavi na socialnih omrežjih. Izvedeno je bilo tudi usposabljanje za 63 udeleženk s poudarkom na varovanju okolja in enakosti spolov ter ciljih trajnostnega razvoja. Poleg tega poteka priprava in objavljanje e-novičnikov ter promocijskih e-gradiv za izobraževalce, pripravlja pa se tudi strokovni priročnik GU za izobraževalce, ki se osredotoča na enakost spolov in varovanje okolja.