Konzularne informacije Veleposlaništva Berlin
Obvestilo Ministrstva za zunanje in evropske zadeve
Državljanom svetujemo, da pri načrtovanju poti v tujino preverite veljavnost svojih dokumentov, spremljate razmere na območju načrtovane poti, poskrbite za ustrezno potovalno zdravstveno zavarovanje, preverite pogoje vstopa v ciljno in tranzitne države ter upoštevate navodila tamkajšnjih oblasti. Izpolnite lahko tudi spletni obrazec o vašem potovanju v tujino. V državah ali delih držav, za katere je ministrstvo izdalo priporočilo visoke oziroma najvišje stopnje previdnosti (oranžno, rdeče ali črno opozorilo) je lahko nudenje konzularne pomoči državljanom omejeno, oteženo ali onemogočeno. Državljani s potovanjem na ta območja prevzemajo tudi večjo odgovornost za morebitne posledice, ki bi nastale zaradi nezmožnosti nudenja konzularne pomoči.
Potovanja v Nemčijo
Informacije o potovanju v Nemčijo in druge koristne napotke najdete na strani Nemčija.
Ozemeljska pristojnost
Konzularni oddelek Veleposlaništva Berlin je pristojen za vse zvezne dežele Nemčije, razen za Bavarsko in Baden-Württemberg. Za ti dve deželi je pristojen Generalni konzulat München.
Konzularni dan v Frankfurtu na Majni
Veleposlaništvo predvidoma trikrat letno konzularne dneve v Frankfurtu na Majni. Vsi termini so objavljeni na tej spletni strani.
Za udeležbo je obvezna predhodna prijava, ki jo lahko opravite po telefonu ali elektronski pošti konzularnega oddelka. Prosimo, da nam na kratko opišete, kaj želite urediti na konzularnem dnevu. Termin je možno rezervirati šele po objavi datuma konzularnega dne na spletni strani veleposlaništva (pod Novice). Čakalne liste ne vodimo.
Na konzularnih dnevih sprejemamo vloge za potne liste in osebne izkaznice kot tudi za druge konzularne storitve.
Konzularni dan v Frankfurtu na Majni poteka izključno po predhodni potrditvi termina v prostorih slovenskega kulturno-prosvetnega društva Sava: SKPD Sava e.V. Frankfurt na Majni, Sontraer Str. 3, 60386 Frankfurt na Majni.
Konzularni dan v Dortmundu
Veleposlaništvo predvidoma enkrat mesečno organizira konzularne dneve v Dortmundu. Vsi termini so objavljeni na tej spletni strani.
Za udeležbo je obvezna predhodna prijava, ki jo lahko opravite po telefonu ali elektronski pošti konzularnega oddelka. Prosimo, da nam sporočite, kaj želite urediti na konzularnem dnevu in nam posredujete vaše osebne podatke. Termin je možno rezervirati šele po objavi datuma konzularnega dne na spletni strani veleposlaništva (pod Novice). Čakalne liste ne vodimo.
Na konzularnih dnevih sprejemamo vloge za potne liste in osebne izkaznice kot tudi za druge konzularne storitve.
Konzularni dan v Dortmundu poteka izključno po predhodni potrditvi termina v prostorih Konzulata Republike Slovenije v Dortmundu, Club of Logistics e. V. (4. nadstropje), Wißstraße 7, 44137 Dortmund.
1Potni list
Vloga
Državljan lahko na diplomatsko-konzularnem predstavništvu odda vlogo za izdajo potnega lista.
Polnoletni državljan vlogo za izdajo potnega lista odda osebno. Za mladoletnega vlogo odda njegov zakoniti zastopnik. Če je mladoletnik starejši od osem let, mora biti ob tem prisoten tudi sam.
Vlogi je treba priložiti:
- stari potni list (če ga imate, sicer pa veljavno javno listino s fotografijo),
- biometrično fotografijo predpisane velikosti, ki kaže pravo podobo in ustreza navodilom Ministrstva za notranje zadeve.
Izdaja in veljavnost
Potni list se polnoletnemu državljanu izda z veljavnostjo deset let, državljanu, staremu od tri do 18 let, z veljavnostjo pet let, in državljanu, ki še ni dopolnil starosti treh let, z veljavnostjo tri leta.
Veljavnost potnega lista in konzularne takse:
- 10 let za odrasle osebe od 18. leta dalje – 115 EUR,
- 5 let za otroke od 3. do 18. leta starosti – 76 EUR,
- 3 leta za otroke do 3. leta starosti – 57 EUR,
- 1 leto – 47 EUR.
Potni list se vroči osebno vlagatelju ali zakonitemu zastopniku.
Izročitev v uničenje
Državljan mora potni list pristojnemu organu izročiti v uničenje najpozneje v 30 dneh, če:
- spremeni kateri koli osebni podatek, ki je vpisan na biografski strani potnega lista,
- spremeni stalno prebivališče, pa vpis spremembe stalnega prebivališča v potni list ni več mogoč,
- fotografija ne kaže več njegove prave podobe,
- je poškodovan ali obrabljen ali iz kakšnega drugega razloga ni več uporaben,
- ob prenehanju državljanstva RS.
Vpis spremembe naslova
Državljan mora najpozneje v 30 dneh po spremembi naslova pristojnemu organu predložiti potni list za vpis spremembe vanj. Vlogi je treba priložiti:
- veljaven potni list, v katerem je še prosta rubrika za vpis novega naslova,
- potrdilo o prijavi prebivališča na novem naslovu.
Vpis spremembe je takse prost.
1Osebna izkaznica
Vloga
Državljan lahko na diplomatsko-konzularnem predstavništvu odda vlogo za izdajo osebne izkaznice.
Polnoletni državljan vlogo za izdajo osebne izkaznice odda osebno. V nekaterih primerih je potrebno tudi soglasje drugega starša. Za mladoletnega otroka vlogo odda njegov zakoniti zastopnik. Če je mladoletnik starejši od osem let, mora biti ob tem prisoten tudi sam.
Vlogi je treba priložiti:
- staro osebno izkaznico (če jo imate, sicer pa veljavno javno listino s fotografijo),
- fotografijo predpisane velikosti, ki kaže pravo podobo in ustreza navodilom Ministrstva za notranje zadeve.
Izdaja in veljavnost
Osebna izkaznica s triletno veljavnostjo se izda državljanu, mlajšemu od treh let. Osebna izkaznica s petletno veljavnostjo se izda državljanu, staremu od tri do 18 let. Osebna izkaznica z desetletno veljavnostjo se izda državljanu, staremu od 18 do 70 let. Po dopolnjenem 70. letu starosti se državljanu izda osebna izkaznica s trajno veljavnostjo.
Veljavnost osebne izkaznice in konzularne takse:
- 10 let za odrasle osebe od 18. do 70. leta starosti – 76 EUR,
- 5 let za otroke od 3. do 18. leta starosti – 60 EUR,
- 3 leta za otroke do 3. leta starosti – 44 EUR,
- trajna osebna izkaznica – 76 EUR.
Osebna izkaznica se vroči osebno vlagatelju ali zakonitemu zastopniku.
Izročitev v uničenje
Državljan mora osebno izkaznico izročiti pristojnemu organu v uničenje najpozneje v 30 dneh, če:
- spremeni priimek ali ime,
- spremeni stalno prebivališče,
- fotografija ne kaže več njegove prave podobe,
- je poškodovana ali obrabljena ali iz kakšnega drugega razloga ni več uporabna,
- ob prenehanju državljanstva RS.
1Naznanitev pogrešitve, izgube ali tatvine potnega lista ali osebne izkaznice
Državljan je dolžan pogrešitev, izgubo ali tatvino (v nadaljevanju pogrešitev) potnega lista ali osebne izkaznice v tujini takoj naznaniti pristojnim organom v Republiki Sloveniji ali diplomatsko-konzularnemu predstavništvu.
Postopek na diplomatsko-konzularnem predstavništvu
Pogrešitev se najprej prijavi policiji ali drugemu pristojnemu organu, da se pridobi potrdilo o prijavi pogrešitve. Potrdilo se predloži diplomatsko-konzularnemu predstavništvu, pri katerem je treba podati izjavo o naznanitvi pogrešitve dokumenta. Pri tem je treba navesti resnične podatke o okoliščinah pogrešitve dokumenta, saj je državljan za podano neresnično izjavo kazensko in materialno odgovoren. Diplomatsko-konzularno predstavništvo na tej podlagi prekliče veljavnost pogrešanega, ukradenega ali izgubljenega dokumenta.
Naznanitev pogrešitve dokumenta je takse prosta.
Naznanitev pogrešitve preko e-uprave
Državljan z veljavnim digitalnim kvalificiranim potrdilom lahko naznani pogrešitev dokumenta tudi prek portala e-uprava:
Naziv storitve | Institucija |
---|---|
Ministrstvo za notranje zadeve | |
Ministrstvo za notranje zadeve | |
Ministrstvo za notranje zadeve | |
Ministrstvo za notranje zadeve |
Po prijavi pogrešitve
Diplomatsko-konzularno predstavništvo lahko izda potni list za vrnitev (angleško Emergency travel document oziroma ETD) z veljavnostjo do 30 dni oziroma za čas, ki je potreben za vrnitev v državo, kjer ima državljan prijavljeno stalno ali začasno prebivališče.
Potni list za vrnitev je začasni dokument in je namenjen zgolj vrnitvi v kraj prebivanja. Z njim ne morete nadaljevati potovanja v druge države na svojem potovanju. Pozanimati se morate tudi glede vizumov, ki jih je treba za tak dokument dodatno pridobiti pri pristojnih organih države, kjer ste, in/ali držav, skozi katere boste potovali.
Postopek
Za pridobitev potnega lista za vrnitev je treba:
- predložiti originalno potrdilo o prijavi pogrešitve,
- predložiti fotografijo,
- poravnati konzularno takso v višini 19,00 EUR.
1Prebivališče
Vse informacije o prijavi stalnega ali začasnega naslova v tujini, izdaji potrdil o prebivališčih in zamenjavi identifikacijskih dokumentov zaradi spremembe naslova stalnega prebivališča najdete v temi Prebivališče.
Prijava stalnega ali začasnega naslova v tujini je takse prosta.
Državljan z veljavnim digitalnim kvalificiranim potrdilom lahko prijavo stalnega ali začasnega naslova v tujini opravi tudi na portalu e-uprava:
Naziv storitve | Institucija |
---|---|
Ministrstvo za notranje zadeve | |
Ministrstvo za notranje zadeve | |
Ministrstvo za notranje zadeve | |
Ministrstvo za notranje zadeve | |
Ministrstvo za notranje zadeve | |
Ministrstvo za notranje zadeve |
1Status davčnega nerezidenta
Informacije glede ureditve statusa davčnega nerezidenta so dostopne na spletni strani Finančne uprave Republike Slovenije.
1Matične zadeve (rojstvo, zakonska/partnerska zveza, smrt)
Državljani lahko na diplomatsko-konzularnem predstavništvu zaprosijo za izdajo izpiskov iz matičnega registra in oddajo vlogo za vpis matičnih dejstev (rojstvo, zakonska/partnerska zveza, smrt).
Na diplomatsko-konzularnem predstavništvu se lahko zaprosi za izdajo:
- izpiska iz matičnega registra o rojstvu – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
- izpiska iz matičnega registra o sklenjeni zakonski zvezi – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
- izpiska iz matičnega registra o sklenjeni istospolni partnerski zvezi – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
- izpiska iz matičnega registra o smrti – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
- potrdila o državljanstvu – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
- potrdila o samskem stanu – konzularna taksa znaša znotraj EU 19 EUR, zunaj EU 26 EUR,
- potrdila, da ni zadržkov za sklenitev zakonske zveze v tujini – konzularna taksa znaša 38 EUR,
- potrdila o živetju – potrditev obrazca za slovenske državljane je takse prosta, konzularna taksa potrditve obrazca za tujca je 13 EUR,
- prve spremembe osebnega imena z odločbo – konzularna taksa znaša 55 EUR.
1Državljanstvo
Informacije o pridobitvi, odpustu in odreku so dostopne v temi Državljanstvo.
Na diplomatsko-konzularnih predstavništvih lahko oddate ustrezne vloge, ki se posredujejo upravnim enotam ali Ministrstvu za notranje zadeve Republike Slovenije.
Takse znašajo:
- za naknadni vpis rojstva – takse prosto
- za priglasitev v državljanstvo – 13 EUR,
- za sprejem in odpust iz državljanstva – 354 EUR,
- za izdajo ugotovitvene odločbe o državljanstvu ali o odreku – 181 EUR.
Na diplomatsko-konzularnih predstavništvih je mogoče overiti podpis na zasebni ali javni listini. Z overitvijo se ne potrjuje vsebina listine.
Javne listine
Slovenija in Zvezna Republika Nemčija sta podpisnici Konvencije o odpravi potrebe legalizacije tujih javnih listin (Haag, 1961), v skladu s katero je javna listina, overjena s pečatom Apostille (potrditev pristnosti podpisa, pečata in svojstvo podpisnika), priznana v drugi državi podpisnici konvencije.
Informacije o pretoku določenih javnih listin med državami članicami EU
V skladu z uredbo EU, ki spodbuja prosto gibanje državljanov, so določene javne listine in njihove overjene kopije v EU oproščene legalizacije in potrditve z žigom Apostille. Za nekatere listine (spodaj v krepkem tisku) se lahko zahteva tudi večjezični standardni obrazec, da listin ni treba prevajati, v vsakem primeru pa je treba sprejeti overjen prevod, ki je bil pripravljen v kateri koli državi članici EU.
Oprostitev legalizacije in potrditve z žigom Apostille velja samo za listine in njihove overjene kopije, ki jih izdajo javni organi države članice in so predložene javnim organom druge države članice, in sicer za:
- listine, ki jih izdajo sodišča ali sodni uradniki,
- upravne listine,
- notarske listine,
- uradne izjave na zasebnih listinah,
- diplomatske in konzularne listine.
Poleg tega velja oprostitev samo za listine, ki potrjujejo eno ali več spodaj navedenih dejstev. Za listine v krepkem tisku je na voljo večjezični standardni obrazec. Vsi standardni obrazci niso na voljo v vseh državah članicah:
- rojstvo,
- smrt,
- potrdilo o živetju,
- ime,
- zakonska zveza, izpolnjevanje pogojev za sklenitev zakonske zveze in zakonski stan,
- razveza, prenehanje življenjske skupnosti ali razveljavitev zakonske zveze,
- registrirana partnerska skupnost, sposobnost za registracijo partnerske skupnosti in status registriranega partnerstva,
- prenehanje registrirane partnerske skupnosti, prenehanje življenjske skupnosti partnerjev ali razveljavitev registrirane partnerske skupnosti,
- starševstvo ali posvojitev,
- stalno prebivališče in/ali začasno prebivališče,
- državljanstvo,
- nekaznovanost,
- kandidiranje ali glasovanje na volitvah v Evropski parlament ali na volitvah v drugi državi članici.
Večjezični standardni obrazec se lahko uporablja samo v drugi državi članici, predložiti pa ga je treba skupaj z javno listino, kateri je priložen. Kadar država članica dovoljuje predložitev overjene kopije javne listine namesto originala, morajo organi te države članice sprejeti tudi overjeno kopijo, izdano v državi članici, kjer je bila izdana javna listina. Več informacij o uredbi in večjezičnih standardnih obrazcih je na voljo na evropskem portalu e-pravosodje, preko katerega lahko dostopate tudi do obrazcev.
1Volitve in referendumi
Informacije o glasovanju iz tujine so na voljo na spletni strani Državne volilne komisije.
Splošne informacije o volilni pravici najdete v temi Volivci in evidenca volilne pravice.
Pridobitev kvalificiranega digitalnega potrdila SIGEN-CA
Kvalificirano digitalno potrdilo za fizične osebe SIGEN-CA lahko pridobijo osebe, starejše od 15 let, ki imajo slovensko davčno številko in EMŠO. Digitalno potrdilo je veljavno pet let.
V imenu invalidne osebe lahko zahtevek odda njen pooblaščenec z overjenim pooblastilom. Slovenci v tujini lahko oddajo zahtevek za pridobitev digitalnega potrdila za državljane v tujini na diplomatsko-konzularnem predstavništvu.
Več informacij o potrdilu je na voljo na spletni strani državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST.
Povezane vsebine s področja konzularne pomoči in storitev
-
Informacije za popotnike
Varnost potovanj, pomoč slovenskih predstavništev v tujini, konzularna pomoč, kjer ni slovenskega predstavništva, napotki pred potovanjem, priporočila za bivanje v tujini
-
Državljanstvo, dokumenti, registri
Državljanstvo, osebni dokumenti, prebivališče, registri in evidence, varstvo osebnih podatkov
-
Volitve in referendumi
Volilna evidenca, volilna zakonodaja, politične stranke, volitve predsednika republike, volitve v državni zbor, lokalne volitve, volitve v evropski parlament, načini glasovanja, referendum, ljudska iniciativa, Evropska državljanska pobuda, registracija politične stranke
-
Priseljevanje v Slovenijo
Vstop in prebivanje, sprejem prosilcev za mednarodno zaščito, oskrba prosilcev za mednarodno zaščito, nastanitev prosilcev za mednarodno zaščito, mednarodna zaščita, integracija
-
Delovne migracije
Napotitev delavcev, zaposlovanje in delo tujcev, koordinacija sistemov socialne varnosti
-
Davki, carine in druge dajatve
Davki, prispevki za socialno varnost, carine, trošarine, okoljske dajatve, igre na srečo
-
Uvoz, izvoz in trgovanje z živalmi, rastlinami, rastlinskimi in živalskimi proizvodi
Uvoz živali, izvoz živali, živil živalskega izvora in ostalih proizvodov živalskega izvora, uvoz živil živalskega izvora, uvoz živil neživalskega izvora, trgovanje, premik živali med državami EU, potovanje s hišnimi ljubljenčki, trgovanje z rastlinami in rastlinskimi proizvodi, uvoz rastlin, rastlinskih proizvodov in fitofarmacevtskih sredstev, vnos osebnih pošiljk rastlin in proizvodov živalskega in rastlinskega izvora, izvoz rastlin in rastlinskih proizvodov