Pravice potnikov v železniškem prometu
Evropska komisija je leta 2010 pričela izvajati informativno kampanjo Pravice potnikov na dlani, ki zajema vso Evropsko unijo. Namen je potnikom omogočiti lažji dostop do informacij o njihovih pravicah pri uporabi železniškega in letalskega prometa.
Določila Uredbe o pravicah potnikov veljajo za potovanja z vlaki po EU in v Švici ter po Norveški, prav tako pa tudi v notranjem prometu na Slovenskih železnicah.
Področje pravic in obveznosti potnikov v železniškem prometu so usklajene z evropsko zakonodajo in pokrivajo naslednja področja:
- zagotavljanje ustreznih informacij v primeru zamude ali odpovedi vlaka,
- povračilo cene vozovnic ali odpovedi potovanja v primeru zamude vlaka,
- odškodnina v primeru izgubljene ali poškodovane prtljage,
- zaščita in pomoč invalidnim osebam in osebam z omejeno mobilnostjo,
- določanje in spremljanje standardov kakovosti, obvladovanje tveganj v zvezi z osebno varnostjo potnikov in
reševanje pritožb.
Postopek uresničevanja pravic potnikov
Če so potnikom v Sloveniji kršene pravice, imajo pravico nasloviti pritožbo na prevoznika, pri katerem so kupili vozovnico. To je v Sloveniji podjetje Slovenske železnice, Potniški promet, d.o.o.
Če potnik ni zadovoljen z obravnavo zahtevka oziroma pritožbe pri prevozniku, ali pa prevoznik v predpisanem roku ne odgovori, ima potnik možnost vložitve pritožbe na Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS).