IZOBRAŽEVANJE ZA ZELENI PREHOD IN TRAJNOSTNI RAZVOJ
ozelenitev visokega šolstva (greening of higher education)
Ozelenitev visokega šolstva razumemo kot preobrazbo vseh področij visokošolskega ekosistema skladno z načeli trajnostnosti, kar pomeni zadovoljevanje potreb sedanjosti brez ogrožanja zmožnosti prihodnjih generacij, da zadovoljijo svoje potrebe. Na ravni visokošolskih institucij je najučinkovitejši pristop k ozelenitvi t.i. celoviti pristop na ravni institucije (whole institution approach).
zelene spretnosti (green skills)
Zelene spretnosti so strokovne spretnosti, ki so v vseh sektorjih in na vseh ravneh trga dela potrebne za zeleni prehod, tudi ustvarjanje novih zelenih delovnih mest. Povezane so tudi s prečnimi spretnostmi, ki so potrebne za kritično mišljenje, sistemsko mišljenje, reševanje problemov in inovacije.
celostni pristop na ravni institucije (whole institution approach)
Celostni pristop na ravni institucije je ključna transformativna strategija izobraževalnih ustanov Zajema poučevanje in učenje, načrtovanje in vodenje, delovne postopke, raziskave in inovacije, aktivno sodelovanje študentov in osebja, infrastrukturo ter upravljanje zgradb in virov (npr. zmanjšanje porabe energije, odpadkov in vode), ter partnerstva z lokalnimi in širšimi skupnostmi.
trajnostne kompetence (sustainability competences)
Koncept „trajnostnih kompetenc“, kot je opisan v evropskem okviru trajnostnih kompetenc GreenComp, zajema znanje, spretnosti in odnose, ki jih potrebujejo učeči se vseh starosti za trajnostno življenje, delo in delovanje (vključno s kritičnim mišljenjem, sistemskim mišljenjem in povezanostjo z naravo).
učenje za okoljsko trajnostnost (learning for environmental sustainability)
Učenje za trajnostno miselnost od otroštva do odraslosti z razumevanjem, da je človeštvo del narave in odvisno od nje. Učeče se opremlja z znanjem, spretnostmi in odnosi, s pomočjo katerih postanejo nosilci sprememb ter posamično in skupaj prispevajo k oblikovanju prihodnosti v okviru omejitev planeta.
transformativno učenje (transformative learning)
Transformativno učenje spodbuja angažiranost učečih se, tako da jim pomaga razmišljati o tem, kako pridobivajo in uokvirjajo znanje. Pomaga jim tudi, da se zavedajo lastnih predpostavk in predpostavk drugih ter postanejo kritični do njih. To lahko vodi k spremembam v mišljenju, dojemanju, prepričanjih in vrednotah, zaradi česar si lahko učeči se začnejo drugače razlagati svet okoli sebe.