Skoči do osrednje vsebine

Ste se kdaj znašli v situaciji, ko si (za)želite, da bi zadeve v državni upravi potekale »nekoliko drugače«? Da bi nekaj spremenili? Ste tudi vi opazili, da imamo zaposleni v javni upravi ogromno znanja in veščin, ki pa jih velikokrat niti ne moremo niti ne znamo uporabiti in deliti? Želite soustvarjati rešitve, ki jih bodo uporabniki z veseljem uporabljali in cenili? Sedaj imate priložnost prijaviti izziv, katerega rešitev bi povečala kakovost življenja in izboljšala poslovno okolje.

Sodeluje lahko vsaka organizacija (organi državne uprave, občine, javni zavodi), kjer zaposleni verjamete v vrednote drzna odgovornost, igriva inovativnost in partnersko sodelovanje ter si želite spreminjati družbeno in poslovno okolje na bolje.

Izzivi se lahko nanašajo na področje notranjega delovanja organov, oblikovanje politik, strategij, programov, zakonodaje, storitev ali produktov. S pomočjo zunanjih strokovnjakov in ekipe Inovativen.si boste kot nosilec projekta in lastnik izziva dobili pomoč pri vašem delu za uporabo inovativnih metod dela, ki vas bodo preko dinamičnih odprtih procesov soustvarjanja pripeljale do prototipa rešitve.

V teku je 3. krog reševanja izzivov

Januarja 2023 smo pričeli že s 3. krogom za reševanje izzivov, pri katerem ponovno sodelujemo z zunanjimi procesnimi strokovnjaki.

V tem krogu smo nekoliko strnili obseg storitev za reševanj izzivov, in sicer so sedaj na voljo trije sklopi:

  1. Oblikovanje in izvedba rešitev kompleksnih izzivov
  2. Facilitiranje, moderiranje
  3. Agilne metode del (SCRUM, KsnBan, Lean in druge)

Prejeli smo že 5 izzivov, katere rešujemo oziroma bomo reševali do konca novembra 2023.

2. krog reševanja izzivov je uspešno zaključen

Decembra 2022 smo zaključili 2. krog reševanja izzivov, v sklopu katerega smo rešili kar 8 izzivov, katere so na na nas naslovili organi državne uprave.

Za potrebe reševanja izzivov smo izvedli javno naročilo »Izvajanje storitev za reševanje izzivov v okviru projekta Inovativen.si«, in sicer za storitve po šestih sklopih:

  1. Oblikovanje in izvedba rešitev kompleksih izzivov
  2. Facilitiranje, moderiranje
  3. Agilne metode dela (SCRUM, KanBan, LEAN in druge)
  4. Vizualizacija (informacij, podatkov, procesov, ipd.)
  5. Hackathon
  6. Protitipiranje, testiranje in evalvacija uspešnosti

Izpostavljamo dobre rešitve

Upravljanje z znanji - Znanjevid

Februarja 2022 smo uspešno zaključili reševanje izziva upravljanja z znanji, ki ga je na nas naslovil Urad za nadzor proračuna. Na platformi MS Sharepoint je bila vzpostavljena baza znanja, imenovana Znanjevid, do katere imajo dostop vsi zaposleni na UNP. Pripravljen je bil tudi protokol, v katerem so opredeljene uredniške funkcije posameznikov, ki bodo skrbeli, da bo Znanjevid živel še naprej. Več o izzivu lahko preberete v novici.

Prototip CRM aplikacije za svetovalce ZRSZ

Z Zavodom RS za zaposlovanje smo izdelali prototip aplikacije za njihove svetovalce - gre za uporabniku prijazno mobilno spletno aplikacijo, ki je povezana z že obstoječo aplikacijo, kjer lahko uporabnik z nekaj kliki pride do vseh pomembnih informacij o delodajalcu, ki jih v tistem trenutku potrebuje, z namenom nudenja najboljše storitve delodajalcu in ohranjanja odnosa vnaprej. Aplikacija se lahko enostavno nadgrajuje po potrebi (interno razvita in podprta z zagotovljenimi lastnimi viri) in odgovarja na nove potrebe njenih uporabnikov, pri čemer je intuitivna in enostavna za uporabo ter upošteva vse vidike dobre uporabniške izkušnje.

Mobilna aplikacija e-Davki

S FURSOM smo pripravili prototip mobilne aplikacije e-Davki z razvojem dodatnih funkcionalnosti, kot so podatke o prevoženih kilometrih, vrednosti avtomobila, od katere je bil plačan davek na motorna vozila, morebitnih poškodbah vozila,…., če je bil vaš avto pripeljan iz tujine. Gre za pomembne informacije za potrošnike, ki nameravajo kupiti vozilo, ki ga je prodajalec pred tem pripeljal v Slovenijo iz tujine.

Skupaj z vami smo izbirali najboljšo idejno rešitev v okviru razstave »Izdelujemo v zaporu, delujemo v družbi!«

V okviru projekta Inovativen.si smo reševali izziv, ki so ga prijavili kolegi iz Urada za izvrševanje kazenskih sankcij. Z izzivom smo iskali načine za izboljšanje socialne vključenosti zapornikov.

Tako smo v juniju 2018 v okviru razstave »Izdelujemo v zaporu, delujemo v družbi«, ki je potekala 13. in 14. junija v Zgodovinskem atriju ljubljanskega magistrata, iskali najboljši izdelek, ki simbolično in vizualno sporoča pomembnost učenja iz napak in ruši predsodke o osebah, ki so na prestajanju zaporne kazni, kot družbeno in delovno manj zaželenih članov skupnosti (destigmatizacija), obenem pa predstavlja tržno zanimiv produkt.

5-članska komisija je izmed razstavljenih izdelkov izbrala zmagovalnega, ki najbolj ponazarja dvig družbene odgovornosti za soustvarjanje varnejše družbe v okviru slovenskega zaporskega sistema, in sicer izdelek z nazivom »Dobra roka«. Na drugo mesto se je uvrstil izdelek »Hi5«, na tretje pa izdelek »Luchka«. Najboljši trije izdelki so bili tudi nagrajeni.

Na končni izbor zmagovalnega izdelka je vplivala tudi širša javnost, saj je imel vsak obiskovalec razstave možnost oddati svoj glas - ocena obiskovalcev je predstavljala namreč 30 % končne ocene. Na razstavi je za svoje izdelke glasovalo več kot 130 obiskovalcev!

Ob zaključku zelo uspešne razstave so obiskovalce nagovorili tudi minister za javno upravo Boris Koprivnikar, generalni direktor URSIKS Jože Podržaj in župan Mestne občine Ljubljana Zoran Jankovič, ki so vsi poudarili pomembnost gradnje inovativne kulture in spodbujanja uporabe inovativnih pristopov za zagotavljanje kar najboljših storitev v javni upravi.

Inovativen.si in Direktorat za informacijsko družbo in informatiko premikata meje na področju priprave strategije državnega pomena

Konec septembra 2020 smo na projektu Inovativen.si pričeli s sodelovanjem z Direktoratom za informacijsko družbo in informatiko, ki prav tako kot naš projekt deluje v sklopu ministrstva za javno upravo. Sodelavci so želeli v začetni fazi priprave dokumenta Digitalna Slovenija 2027 vključiti širši krog deležnikov, zato so se odločili za vključitev inovativnih metod dela v sicer dokaj formalno pripravo omenjene strategije. Kot zunanji sodelavec in strokovna pomoč se je izzivu pridružilo na razpisu izbrano podjetje, Skupina Primera, ki je moderirala inovativni proces priprave dokumenta. Več v novici po zaključenem izzivu na povezavi.

Za nami je prvi hackathon – Delimo znanje!

Ste tudi vi opazili, da imamo zaposleni ogromno znanja in veščin, ki pa jih velikokrat ne znamo deliti?

Prav to so si kolegi z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (v nadaljevanju MIZŠ) zadali kot izziv in ga prijavili v sklopu projekta Inovativen.si, kot način oziroma metoda iskanja rešitve tega izziva pa je bil izbran hackathon.

Hackathon je bil na svojih začetkih predvsem v domeni razvojnih programerjev, v zadnjem obdobju pa zaradi drugačnih, enostavnih in obenem celovitih rešitev postaja vedno bolj priljubljena in uporabna metoda v iskanju inovativnih pristopov in rešitev na različnih področjih.

V ponedeljek, 21. maja 2018, je potekal prvi hackathon pod okriljem projekta Inovativen.si z naslovom »Delimo znanje«.

Po kratki predstavitvi metode je delo potekalo v skupinah, ki so iskale rešitve za naslednje izzive:

  • Kako na MIZŠ vzpostaviti sistem, ki bo omogočal učenje drug od drugega?
  • Kako prepoznati sodelavce, ki bi svoje znanje lahko prenašali na druge? Na kakšen način?
  • Katere vsebine ali dobre prakse so tiste, ki bi jih lahko prenašali na tak način?
  • S kom in kako boste vašo zamisel preverili in kako bi idejo lahko izvedli (čas in drugi potrebni viri)?

Delo je potekalo zelo aktivno, vsaka skupina je predstavila svoje rešitve z metodo »elevator pitch«, s katero učinkovito in jedrnato podajamo ključne informacije. Na vsakem hackathonu se na koncu izbere rešitev oziroma skupina, ki je po mnenju večine najboljša, zato je sledilo glasovanje vsakega posameznika preko mentimetra.

V praksi se sicer pogosto izkaže, da zmagovalne rešitve niso v čisto vseh segmentih najboljše, zato so vse rešitve zelo pomembne, saj se le na podlagi vseh idej lahko oblikuje najboljša in najbolj sprejemljiva rešitev, kar je podlaga za vzpostavitev prototipa.

Prihodnji izziv sodelavcev MIZŠ je torej, po opravljeni natančni analizi predlagane rešitve oziroma prototipa  izoblikovati model, ki bo deloval v praksi. Na ta način bomo dobili rešitev, ki ne bo implementirana le na MIZŠ, ampak tudi na drugih organih. S tem bomo neposredno udejanjili poslanstvo projekta Inovativen.si.

Soustvarjanje nacionalnega programa za kulturo 2020–2027 v okviru projekta Inovativen.si

V petek, 7. junija 2019, je v prostorih Ministrstva za kulturo in v okviru projekta Inovativen.si potekala uvodna delavnica soustvarjanja Nacionalnega programa za kulturo 2020–2027. Prva delavnica je bila namenjena zaposlenim na ministrstvu in je bila posvečena iskanju novih oblik sodelovanja med javnimi zavodi, nevladnimi organizacijami, samostojnimi ustvarjalci v kulturi in zasebnim sektorjem. Tej delavnici bodo sledile delavnice v Kranju, Mariboru, Kopru in Ljubljani ter bodo namenjene drugim, zunanjim javnostim.

Glavni vodili pri nastajanju novega Nacionalnega programa za kulturo 2020–2027 bosta transparentnost in vključenost vseh deležnikov. Udeležence delavnice je uvodoma pozdravil minister za kulturo mag. Zoran Poznič in vsem zaželel uspešno delo.

Udeleženci stojijo ob mizi in ustvarjajo miselne vzorce.

Foto utrinek delavnice v okviru izziva | Avtor: MJU