Priložnosti za promocijo
V okviru priprav na predsedovanje je urad vlade za komuniciranje ozaveščal prebivalstvo o pomenu predsedovanja in širše o vidiku Slovenije kot članice Evropske unije. Posebno pozornost smo želeli nameniti mladim, a smo zaradi spremenjenih razmer ob novem koronavirusu prvotno načrtovane dejavnosti prilagodili. Izvedli smo dva natečaja, mladi pa so imeli priložnost tudi sodelovati kot oficirji za zvezo.
Evropa v šoli
Ena od uspešnih dejavnosti ostaja natečaj Evropa v šoli, kjer učenci in dijaki sodelujejo z literarnimi, likovnimi, fotografskimi, video in internetnimi prispevki. V šolskem letu pred predsedovanjem je bila tema natečaja povezana s prednostno nalogo slovenskega predsedovanja in hkrati z 12. ciljem trajnostnega razvoja. Učenci in dijaki so razmišljali o tem, kaj je odpadna hrana in kako nastane, kako vpliva na okolje in kako lahko to težavo odpravimo. Natečaj izvaja Zveza prijateljev mladine Slovenije.
Sodelovanje z univerzami in visokošolskimi zavodi
V šolskem letu 2020/2021 smo v sodelovanju z univerzami in visokošolskimi zavodi pripravili natečaj za najboljša zaključna dela na prvi in drugi stopnji študija. Z natečajem smo želeli spodbuditi pisanje in ustvarjanje zaključnih del študija na temo predsedovanja Slovenije Svetu EU. Študenti družboslovja in naravoslovja so lahko sodelovali z zaključnimi deli na teme, ki upoštevajo organizacijske in promocijske vidike predsedovanja ali pa evropske politike oziroma programske prednostne usmeritve slovenskega predsedovanja, študenti umetniških smeri pa z umetniškimi deli.
Oficirji za zvezo
Glavna vez med gostujočimi delegacijami in organizatorji ministrskih srečanj so bili t. i. oficirji za zvezo. Za 140 mladih je bila to izjemna priložnost in velik osebni izziv. V anketi, ki so jo izpolnili po koncu predsedovanja, so navedli, da so pridobili dragocene delovne izkušnje, pa tudi veliko znanja o EU, protokolu, organizaciji dogodkov in delovanju državnih institucij. Ob tem so razvili nove vrline in kompetence, kot so delovanje pod pritiskom, iskanje rešitev, prilagodljivost, samostojno ali timsko delo in komunikacija v medkulturnem okolju. Postali so bolj organizirani, samozavestni in usvojili profesionalno delovno etiko, spletli pa so tudi številne nove vezi, ki jih bodo lahko ohranjali na svoji prihodnji poklicni poti. Za to priložnost so izjemno hvaležni in jo vidijo kot nepozabno izkušnjo tako za poklicno kot osebnostno rast.
Slovenija se predstavi s kulturno-promocijskim programom
Intenzivna medijska izpostavljenost v času predsedovanja je bila dobra priložnost za promocijo Slovenije in njene kulture ter promocijo slovenskega gospodarstva. Slovenija se je v številnih evropskih mestih in po svetu predstavila tudi s kulturno-promocijskim programom. Ta je med drugim vključeval razstavo kostumografa Alana Hranitelja, poimenovano Omara norega klobučarja, in razstavo sodobne slovenske likovne umetnosti z naslovom Živimo v vznemirljivih časih v Bruslju, kjer smo decembra organizirali še prireditev Slovenski festival. Na njem smo predstavili slovensko kulturo in organizirali razgovor o vplivu umetne inteligence na družbo, vrhunec pa je bil obisk Primoža Rogljiča in drugih slovenskih športnikov. Bruselj je gostil Retrospektivo slovenskega filma in koncert Samospevi brez meja mezzosopranistke Bernarde Fink in basbaritonista Marcosa Finka.
Eden od osrednjih kulturnih projektov je bila koncertna turneja zbora Perpetuum Jazzile, ki jo je slišalo več kot 6000 ljudi. Nastopili so s širokim naborom slovenskih in različnih evropskih skladb ter sporočilom, da je Evropa brez meja. S številnimi dogodki po svetu smo zaznamovali tudi vzpostavitev spletne platforme Europe Readr, na kateri so bralcem brezplačno na voljo evropska literarna dela v 24 jezikih EU. Ker je bila Slovenija leta 2021 tudi evropska regija gastronomije, je imela slovenska kulinarika pomembno mesto pri izbiri daril in pripravi obrokov na srečanjih. V kulturni program je bil umeščen še mednarodni festival Europa Cantat, ki ga je julija 2021 gostila Ljubljana.
Priložnost za podjetja in organizacije
Slovenija se je odločila za partnersko sodelovanje z nekaterimi slovenskimi podjetji in samostojnimi podjetniki, ki so zagotavljali izdelke in storitve, ki so rezultat slovenskega znanja, okolju prijazni in povezani z našimi prednostnimi nalogami. To sodelovanje sega od načel krožnega gospodarstva ter tehnološko dovršenih in inovativnih storitev do domače obrti, inovativnih prehranskih izdelkov in telekomunikacijskih rešitev.
Glavni partner predsedovanja Slovenije Svetu EU je bila družba Radeče papir nova, d. o. o., ki poskrbela za papirno galanterijo in tisk darilne knjige receptov. Knjiga je imela naslovnico iz slovenskega lesa in je bila opremljena s posebnim NFC-čipom. Embalaža drugih daril promocijskih darilnih paketov pa je bila iz stebel slovenskega paradižnika ter izdelana na Inštitutu za celulozo in papir.
Za varno komunikacijo so med predsedovanjem skrbeli Telekom Slovenije, d. d., podjetje Biokoda, d. o. o., ki je osredotočeno predvsem na gradnjo varnostne programske opreme, in podjetje Cifra komunikacijski sistemi, kjer načrtujejo, postavljajo in vzdržujejo varne informacijske ter komunikacijske sisteme. Podjetje Mediainteractive pa je sodelovalo z digitalnim orodjem MiTeam.
Na sestankih slovenskega predsedovanja v Bruslju so se delegati lahko osvežili z vodo in sokovi podjetja Dana. Na sprejemih v Bruslju je bilo na voljo tudi brezglutensko pivo iz ajde Dr. Orel. Na srečanjih v Sloveniji pa so obiskovalci in delegati pili kakovostno pitno vodo iz unikatnih glinenih kozarcev iz črne kamenine in z motivom vaške situle, ki jih je ročno izdelala oblikovalka glinenih izdelkov Polona Zajc.