Skoči do osrednje vsebine

Naložbe sofinancirane s strani RS in EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj - OP ROPI 2007–2013

Direkcija za infrastrukturo je bila na osnovi Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013 (OP ROPI) upravičena do uporabe 189,7 mio EUR sredstev za potrebe cestnega omrežja. Ta kvota je bila kasneje, leta 2011, zaradi spremenjene politike porabe evropskih sredstev oziroma povečanja vlaganj v izboljšanje konkurenčnih sposobnosti podjetij in v raziskovalno odličnost (od zidov k inovativnosti, delovnim mestom in trajnosti), zmanjšana na 136,8 mio EUR.

Indikativni nabor prioritetnih projektov v OP ROPI je izhajal iz splošnega slabega stanja obstoječega omrežja državnih cest, ki vse bolj postaja omejitveni dejavnik skladnega regionalnega razvoja območij Slovenije, ki ne ležijo na avtocestnem križu. Z obnovo in dograditvijo državnih cest (projekti morajo biti zaključeni do konca 2015) bodo odpravljena nekatera ozka grla ter povečana pretočnost in varnost prometa. Odprava ozkih grl bo imela direktne ekonomske učinke pri uporabnikih (znižanje stroškov transporta), posredno pa bo omogočila izboljšanje konkurenčnosti gospodarstva (dostopnost povečuje tržni potencial za proizvodnjo in turizem), ter bo imela ugoden vpliv na regionalni razvoj. Skladno s Strategijo prostorskega razvoja Slovenije je, v povezavi z ekološko naravnano turistično ponudbo, planiran tudi razvoj omrežja kolesarskih poti.

V okviru Prednostne usmeritve cestna infrastruktura-ESRR je bila predvidena gradnja novih cestnih odsekov in kolesarskih poti, izgradnja izven nivojskih križanj, rekonstrukcije cest in gradnja obvoznic.

Osnovni nabor projektov za OP ROPI je bil pripravljen leta 2006. Za pospešitev črpanja EU sredstev je bil leta 2010 pripravljen predlog za spremembo OP ROPI s posodobljeno listo prioritetnih projektov na cestni infrastrukturi, ki je bil aprila 2011 tudi potrjen pri Evropski komisiji. Kljub številnim težavam, ki so se začele pojavljati ravno v obdobju po letu 2011 (pomanjkanje proračunskih sredstev za predhodna dela na projektih, večkratne blokade proračuna, kot posledica politične nestabilnosti oziroma menjav vlad, stečaji številnih gradbenih podjetij in iskanje novih izvajalcev, številni revizijski zahtevki v postopkih oddaje javnih naročil, predvsem v letu 2013) je Direkcija za infrastrukturo do konca finančne perspektive 2007-2013, v okviru razpoložljivih EU sredstev v višini 136,8 mio EUR, realizirala 25 projektov na cestni infrastrukturi:
• sedem obvoznic,
• rekonstrukcijo sedmih odsekov cest,
• šest izvennivojskih križanj ceste in železnice in
• šest odsekov kolesarskih povezav.

V okviru OP ROPI 2007–2013 je bilo zgrajenih ali rekonstruiranih več kot 40 kilometrov cest in pridobljenih 40 kilometrov novih površin za kolesarje, katerih skupna vrednost gradbenih del je znašala okoli 160 mio EUR.

Iz naslova projekta Tehnične pomoči OP ROPI 2007–2013 pa je Direkcija za infrastrukturo s pomočjo sredstev ESRR izdelala tudi projektno dokumentacijo za izvedbo južne obvoznice Bleda.

V letu 2015 je bil ob spremembi OP ROPI-ja na seznam sofinanciranja s sredstvi EU vključen tudi projekt Rekonstrukcija mostov na državnih cestah. Gradbena dela na teh objektih so se že začela v preteklih dveh letih in so bila zaključena do konca leta 2015.

Rekonstrukcije cest:

  1. Rekonstrukcija ceste RT-910, odsek 1130 Sorica−Podrošt od km 4,040 do km 4,640 - dokončanje etape III in etapa IV.
  2. Sanacija brežine »Pod ključem« z galerijo na cesti G2-102, odsek 1040 Peršeti–Most na Soči od km 5,630 do km 5,960.
  3. Rekonstrukcija glavne ceste G2-102, odsek 1037 Dolenja Trebuša−Želin - III. in IV. odsek.
  4. Rekonstrukcija glavne ceste G2-102, odsek 1038 Bača–Dolenja Trebuša, od km 0,100 do km 6,500.
  5. Rekonstrukcija ceste RT-912, odsek 7302 Zali Log–Davča.
  6. Rekonstrukcija ceste G2-106, odsek 0261 Škofljica−Rašica - dograditev dodatnega prometnega pasu za počasna vozila od km 3,300 do km 5,450.
  7. Modernizacija ceste R3-709, odsek 8614 Maribor−Pernica pod Malečnikom.

Premostitveni objekti:

  1. Rekonstrukcija mostu čez Savo v Podnartu.
  2. Rekonstrukcija objekta čez potok Vitovšek v Šempasu.
  3. Rekonstrukcija mostu čez Gračnico v Lokavcu.
  4. Rekonstrukcija mostu čez Gračnico v Jurkloštru.
  5. Nadomestna gradnja porušenega mostu čez Hotunjščico.
  6. Nadomestna gradnja mostu čez Socko pri Skrlinovem gradu.
  7. Izgradnja dveh prepustov pri Petrovem Brdu.
  8. Rekonstrukcija viadukta na Trojanah.
  9. Rekonstrukcija mostu v Prestranku.

Obvoznice:

  1. Škofja Loka.
  2. Krško.
  3. Ilirska Bistrica.
  4. Črnomelj, II. Faza.
  5. Šmartno pri Litiji na cesti R2-416, odseka 1346 in 1347.
  6. Radlje ob Dravi, II. Faza.
  7. Gorenja vas.

Kolesarske povezave:

  1. Brezovica−Vrhnika−Logatec (pododsek 1 in 3).
  2. Miren−Vrtojba−Nova Gorica−Kanal, odsek Solkan−Plave.
  3. Daljinska kolesarska povezava št. 910800 Pot prijateljstva in zdravja Porečanka (Parenzana).
  4. Rogaška Slatina–Imeno.
  5. Ureditev kolesarskega prometa na trasi daljinske poti Gozd Martuljek−Jesenice.
  6. Jesenice−Lesce−Bled.

Ureditve izvennivojskih križanj cest z železniškimi progami:

  1. R1-215, odsek 1162 Trebnje–Mokronog od km 1,188 do km 1,975 z železniško progo Sevnica–Trebnje (Zijavnica).
  2. R2-441, odsek 1298 Murska Sobota−Gederovci z železniško progo Ormož–Hodoš v Murski Soboti
  3. R2-420, odsek 1335 Brežice−Dobova−Rigonce (od km 4,750 do km 5,750), lokalna cesta LC024260 z železniško progo Dobova–Ljubljana v območju naselja Dobova.
  4. Preložitev glavne ceste G2-108, odsek 1182 Ribče−Litija ob naselju Zgornji Log pri Litiji z železniško progo d.m.−Dobova−Ljubljana.
  5. G1-2, odsek 1313 Ormož−Središče ob Dravi z železniško progo Ormož−Murska Sobota−Hodoš v Pušencih
  6. G2-107, odsek 1275 Šentjur–Mestinje z železniško progo Zidani Most−Šentilj−d.m. v Grobelnem