Skoči do osrednje vsebine

SISTEM e-JAVNEGA NAROČANJA

Glavni namen je nadgraditi obstoječe in vpeljati nove javne digitalne storitve, ki bodo enostavne, dostopne, široko uporabljene in ki bodo uporabnikom omogočale boljše načrtovanje in izvedbo potrebnih korakov pri izvedbi postopka javnega naročanja.

Sistem e-JN mora uporabnikom, ki so udeleženi v postopkih javnega naročanja v različnih vlogah, zagotavljati avtomatizirano izvajanje postopkov z upoštevanjem načela »samo enkrat« (once-only principle) in izvajanju postopka po v naprej definiranem modelu upravljanja poslovnih procesov, kot ga definira zakonodaja. Navedeno stanje bo lahko vzpostavljeno z nadgradnjami sistema, ki morajo zajemati tudi spremembe in dopolnitve z zunanjim svetom (drugimi sistemi s katerimi se sistem e-JN povezuje in izmenjuje podatke). Podpora uporabnikom preko neposrednega kontakta mora biti izjema in ne pravilo, kar bo posledica spremenjenega pristopa izvajanja podpore in uvajanja novih metod in tehnologij.
  • Elektronsko javno naročanje

    Informacijski sistem e-JN omogoča elektronski postopek javnega naročanja, to je elektronsko oddajo prijav/ponudb, elektronski katalog, elektronsko izvajanje internih postopkov oddaje javnega naročila, elektronsko preverjanje izključitvenih pogojev v uradnih evidencah in elektronsko obratno dražbo.

Cilji investicije

Ključni cilji do leta 2029 so usmerjeni k izboljšanju učinkovitosti izvajanja postopkov javnega naročanja ter k spodbujanju inovativnosti, trajnostnega razvoja in socialne odgovornosti, kar bo imelo pozitiven vpliv na delovanje države in družbe kot celote.

Cilji investicije oz. operacije zajemajo naslednje kategorije:

  •  avtomatizacija izvajanja postopkov javnega naročanja, ki bo prispevala k večji učinkovitosti, preglednosti in zmanjšanju administrativnih bremen; z razvojem sistema e-JN se bo povečevala avtomatizacija v izvajanju postopkov javnega naročanja, kar bo vodilo k temu, da bo sistem za upravljanje poslovnih procesov uporabnika naročnika vodil skozi izvedbo postopka z minimalno potrebnim vnosom podatkov in jih po predpisanih protokolih izmenjeval z drugimi povezanimi sistemi;
  • odpraviti čim več administrativnih bremen tako za ponudnike kot za naročnike; tu so vključeni poenostavitev in poenotenje postopkov in pravil, zmanjšanje zahtevanih dokumentov, jasno komunikacijo in enostavno dostopnost informacij; del odprave administrativnih bremen je mogoče doseči s sistemskimi ukrepi, kot je npr. sprememba zakonskih in/ali podzakonskih aktov. Bistvenega pomena je tudi izboljšanje in uvajanje novih orodij, ki v mejah zakonodajnih okvirov pripomorejo k odpravi administrativnih bremen.
  • zagotoviti načelo »samo enkrat« (Once-Only Principle) z zmanjšanjem podvajanja zahtevanih informacij in dokumentov v vseh fazah izvajanja postopka javnega naročanja (t.j.,  da se informacije, ki so že bile pridobljene od ponudnikov ali naročnikov v preteklosti prenese in ponovno uporabi v drugih delih postopka.…);
  • izboljšati nadzor nad izvajanjem postopkov javnega naročanja po zaključenih posameznih fazah izvajanja postopka z zagotovitvijo dostopa raznim institucijam glede na njihove pristojnosti in z zagotavljanjem podatkov za sistemsko analizo;
  • zagotoviti povezljivosti različnih sistemov, ki bo olajšala pridobitev podatkov in omogočila nemoten prenos informacij med različnimi aplikacijami, platformami ali sistemskimi okolji (standardizacija z uporabo skupnih standardov za izmenjavo, sistemska integracija, pri kateri povezava različnih sistemov omogoča sinhronizacijo podatkov med njimi, …),
  • slediti novim informacijskim tehnologijam in uvajati novosti v sistemu e-JN in sistemu javnega naročanja (povezovanje s strokovnjaki s področja informacijske tehnologije, povezovanje z akademskimi institucijami, ki se ukvarjajo z raziskavami na področju informacijske tehnologije, aktivno spremljanje novosti na področju informacijske tehnologije z udeležbo na različnih dogodkih s področja razvoja informacijske tehnologije  kot so konference, izmenjave dobrih praks tako doma kot v tujini, predstavitev novosti in sledenjem drugim virom – članki, spletni forumi,…);
  • odzivati se na potrebe uporabnikov za boljšo uporabniško izkušnjo;
  • usposabljati uporabnike sistema e-JN z izvedbo predstavitev, delavnic, vzpostavljenim okoljem za simulacijo izvedbe postopka.

Predlagana operacija bo v celoti spoštovala načela enakosti, vključenosti in nediskriminacije, in sicer pri izvajanju vseh aktivnosti na vseh ravneh skladno z nacionalno zakonodajo, pravnim redom EU in relevantnimi mednarodnimi dokumenti za varstvo človekovih pravic.

V sklopu izvajanja operacije se bodo enake možnosti in boj proti diskriminaciji glede na različne osebne okoliščine (npr. spol, starost, invalidnost, rasna, etnična, narodna in verska pripadnost, spolna usmerjenost) zagotavljale horizontalno ter vertikalno, kolikor je to mogoče. Pri tem se bo upoštevalo tudi Postopkovnik za izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodovo o pravicah invalidov v skladu s sklepom Sveta 2010/48/ES.

*Investicija se bo sofinancirala iz ESRR, »Programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 v Sloveniji«, v okviru prednostne naloge 1: Inovacijska družba znanja, specifičnega cilja RSO1.2. »Izkoriščanje prednosti digitalizacije za državljane, podjetja, raziskovalne organizacije in javne organe«.