STOP Birokraciji
Projekt STOP Birokraciji je usmerjen k preprečevanju in odpravljanju zakonodajnih bremen ter vključevanju javnosti v sodelovanje pri procesu priprave predpisov. Za oblikovanje premišljenih in učinkovitih predpisov je vključevanje javnosti nujno.
Projekt je namenjen vsem, ki so naleteli na zapletene postopke in imajo ob tem predlog za njihovo poenostavitev. Uporabnikom nudimo celostne informacije o postopku priprave boljše zakonodaje.
Cilj projekta
Cilj projekta je pospešiti dejavnosti za krepitev podpore in ozaveščenosti zaposlenih o pomenu priprave boljše zakonodaje kot vrednote v javni upravi. Konkretneje bo projekt z razvojem in uporabo sistematičnih orodij prispeval k jasnemu in predvidljivemu sistemu tako za javne uslužbence kot tudi za podjetja in državljane ter posledično za manj obremenjujočo zakonodajno in poslovno okolje.
Pozitivni učinki projekta se kažejo v izboljšanju konkurenčnosti podjetij, izboljšanju življenjskega standarda ter manj zapletenih postopkih.
Bodite del pozitivnih sprememb tudi vi!
Projekt delno financira Evropska Unija iz Evropskega socialnega sklada 2014–2022.
-
Elektronski bolniški list- eBOL
Elektronski bolniški list (eBOL) je potrdilo o upravičeni odsotnosti z dela za delodajalca predstavlja podlago za pravilen obračun plače ali podlago za oddajo zahtevka za refundacijo nadomestila plače med začasno zadržanostjo od dela v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja. Z začetkom leta 2020 se je obstoječi tiskani bolniški listi ukinil. Nadomestil ga je elektronski bolniški list.
-
Vzpostavitev obvezne elektronske refundacije nadomestil za bolniško odsotnost
Vzpostavitev obvezne elektronske refundacije nadomestil za bolniško odsotnosts strani podjetij (uveljavitev s 1. januarjem 2023). Gre za nadaljevanje uvedenih elektronskih bolniških listov e-Bol ter s tem popoln prehod na digitalno poslovanje na tem področju ter nadaljnji prihranek v višini 3 milijonov evrov za podjetja in institucije javnega sektorja.
-
Uvedba elektronskega poročanja o poškodbah in nesrečah pri delu
Uvedba elektronskega poročanja o poškodbah in nesrečah pri delu za namen več uporabnikov (Inšpektorat za delo, ZZZS, NIJZ, ZPIZ) preko portala SPOT. Vključena celotna mreža zdravstvenih zavodov. Sprejet je podzakonski akt, v pripravi je uvedba elektronskega poročanja.
-
Vzpostavitev avtomatske izmenjave podatkov med sistemoma eVŠ, CEUVIZ in študentskimi servisi
Vzpostavitev avtomatske izmenjave podatkov med sistemoma eVŠ, CEUVIZ in študentskimi servisi Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI-L) je bil objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije, številka 46/2016, dne 30. junijem 2016, kar pa je pomenilo, da spremenjeni 135. c člen zakona vzpostavlja pravno podlago za povezovanje zbirk, saj določa, da lahko organizacije oziroma delodajalci, ki posredujejo začasna in občasna dela osebam iz drugega odstavka 6.b člena Zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti, na podlagi podatka o EMŠO dijaka, študenta in udeleženca izobraževanja odraslih, ki nameravajo opravljati začasna in občasna dela kot dijaki, študenti in udeleženci izobraževanja odraslih, pridobijo podatke iz centralne evidence s posredovanjem podatkov ali povezovanjem zbirk osebnih podatkov. Po prehodnih določbah se navedeni člen zakona začne uporabljati tri leta od dneva uveljavitve tega zakona. Prav tako je bila še istega leta sprejeta novela Zakona o visokem šolstvu je bila dne 30. novembrom 2016 objavljena v Uradnem listu Republike Slovenije in velja od 15. decembrom 2016. Študentske servise je s sistemoma e-VŠ in CEUVIZ moč povezati po sprejeti zakonodaji in pridobljeni odločbi Informacijskega pooblaščenca. Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je v avgustu 2020 študentskim servisom omogočil dostop do podatkov o statusu šolajočih oseb. Od takrat naprej lahko potekajo formalni in tehnični postopki odobritve dostopa do spletnega servisa s študentskimi servisi. Vsi tehnični pogoji za vzpostavitev povezave med študentskimi servisi in sistemoma e-VŠ ter CEUVIZ so zagotovljeni in na voljo študentskim servisom, da se priklopijo.
* Projekt je del operacije Uprava 2020, katere cilj je javna uprava, ki bo delovala strokovno, odgovorno, učinkovito, transparentno in skladno z načeli dobrega upravljanja ter s tem ustvarjala učinkovito zakonodajno ter vzpodbudno poslovno okolje. Implementirali bomo ključna orodja boljše zakonodaje v proces priprave predpisov, poenotili spletne vsebine države v okviru enotnega spletišča državne uprave Gov.si, nadgradili storitveni portal e-Uprava in prenovili informacijski sistem za podporo upravnemu poslovanju. Operacija bo vsem državnim institucijam (neposrednim proračunskim uporabnikom) in uporabnikom njenih storitev omogočila, da svoje poslovne cilje dosežejo hitreje in ceneje, kot če bi jih izvajali sami na razpršenih lokacijah javne uprave.
Pod okrilje operacije Uprava 2020 spadajo naslednje aktivnosti oziroma projekti: Prenova informacijskega sistema za podporo upravljanju z dokumentarnim gradivom – KRPAN, STOP Birokraciji, Prenova in optimizacija spletnih mest državne uprave, eUprava.
Skupna višina javnih sredstev, namenjenih za izvedbo operacije, znaša 7.233.726 evrov. Prispevek Evropskega socialnega sklada za operacijo pa znaša 5.786.980,80 evrov.