Skoči do osrednje vsebine

Uvajanje sistemov vodenja kakovosti v organe javne uprave – model CAF

S sprejetjem Strategije razvoja javne uprave smo se na področju kakovosti zavezali, da bomo sisteme kakovosti izboljšali, uporabo orodij za nadzor kakovosti pa sistematično razširili na vse organe javne uprave.

Z uvedbo projekta Uvajanje modelov kakovosti v organe javne uprave smo v letu 2016 začeli uporabo modela CAF sistematično uvajati v slovensko javno upravo. Končni cilj uporabe modela CAF je prispevati k dobremu upravljanju, kajti celovit pristop k obvladovanju kakovosti in modelu CAF ne pomeni zgolj, da so vsi vidiki delovanja organizacije skrbno ocenjeni, ampak tudi, da vsi sestavni elementi vzajemno vplivajo drug na drugega in organizaciji posledično omogočajo izboljšanje in stalen razvoj. Organizacije, ki uporabljajo model CAF, se želijo razvijati v smeri odličnosti svojega delovanja in uvesti kulturo odličnosti v organizacijo. S samoocenjevanjem želijo pregledati poslovanje in z vključevanjem zaposlenih prepoznati svoje prednosti, pa tudi področja, ki jih je treba izboljšati. Model CAF lahko pri tem služi kot pripomoček, saj je bil razvit za uporabo v vseh delih javnega sektorja, uporabo pa lahko vsaka organizacija prilagodi svojim specifičnim potrebam in okoliščinam.

Projekt, ki ga je delno  financirala Evropska Unija iz Evropskega socialnega sklada 2014–2022, je bil zaključen konec leta 2023, vendar pa se številne aktivnosti v podporo večji kakovosti organizacij v javni upravi nadaljujejo tudi po njegovem zaključku.

V času trajanja projekta so model CAF uporabljali v 118 organizacijah javne uprave in javnega sektorja. V času trajanja projekta je samooceno po modelu CAF prvič izvedlo 63 organizacij. Organizacije, ki so uporabnice modela CAF so tako organi javne uprave (ministrstva, upravne enote, organi v sestavi, agencije…) kot tudi druge organizacije javnega sektorja (javni zavodi) in nekatere občine. Aktualen spisek uporabnikov CAF je dostopen na Uporabniki modela CAF | GOV.SI

V podporo doseganju tega cilja je bilo v času trajanja projekta izvedeno tudi usposabljanje za uporabo modela CAF. ki so se ga udeleževali člani samoocenjevalnih skupin iz sodelujočih organizacij. Za uporabo modela CAF je bilo usposobljenih skupaj 1240 javnih uslužbencev.

V petih rednih postopkih CAF EPI- zunanja povratna informacija bila zunanja presoja izvedena v skupaj 22 organizacijah. Vse so v postopku ocenjevanja prejele  dovolj visoko število doseženih točk za prejem priznanja Uspešen uporabnik CAF. Priznanje je veljavno tudi v mednarodnem okolju kot »CAF ECU (Effective CAF User) Label«.

Leta 2017 smo začeli z izdajanjem elektronskih novic, v katerih smo poročali o aktualnih dogajanjih v zvezi s potekom projekta, letnih dosežkih, aktualnih domačih in mednarodnih dogodkih s področja kakovosti in inovativnosti in povezanih projektih. V obdobju do konca 2023 smo izdali skupaj 50 številk novic, ki jih je prejemalo preko 1500 naslovnikov, dostopne so na tej povezavi.

Od leta 2016 do 2023 smo v sodelovanju s Slovenskim združenjem za kakovost in odličnost (SZKO) organizirali šest nacionalnih konferenc kakovosti ter tako omogočili udeležbo javnim uslužbencem brez plačila kotizacije. S sodelovanjem v programskem odboru konference smo sooblikovali program konference  in še posebej vsakokratno  sekcijo, namenjeno temam iz javne uprave. V tem okviru je bilo skupno predstavljenih 41 referatov s področja kakovosti iz različnih organizacij javne uprave in javnega sektorja. Skupaj se je konferenc kakovosti udeležilo 1636 udeležencev, brezplačno udeležbo pa smo omogočili okoli 550 javnim uslužbencem.