Skoči do osrednje vsebine

Napredovanje strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive

Vložitev predloga za napredovanje strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive

Na tej spletni strani se lahko seznanite z informacijami glede napredovanja strokovnega kadra na področju socialnega varstva v nazive.

Napredovanje strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive je urejeno v 74. členu Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS, 57/1239/1652/16 – ZPPreb-1, 15/17 – DZ, 29/1754/1721/18 – ZNOrg, 31/18 – ZOA-A, 28/19189/20 – ZFRO, 196/21 – ZDOsk, 82/23 in 84/23 – ZDOsk-1, v nadaljnjem besedilu: ZSV) Zakon o socialnem varstvu (ZSV) (PISRS), podrobnejše pogoje in postopek za napredovanje v nazive pa določa Pravilnik o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive (Uradni list RS, št. 107/0031/0188/01 in 78/22, v nadaljnjem besedilu Pravilnik).

Pravilnik o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive (PISRS)

Vložitev predloga

Predlog za napredovanje v naziv na področju socialnega varstva lahko vloži kandidat sam ali pa to stori njegov delodajalec.

Če je predlog vložen do 30. aprila, lahko kandidat ob izpolnjevanju vseh predpisanih pogojev, napreduje v naziv s 1. julijem.

Če je predlog vložen do 31. oktobra, lahko kandidat ob izpolnjevanju vseh predpisanih pogojev, napreduje v naziv s 1. januarjem.

Pravico do plače ureja kandidat z delodajalcem skladno z z določbami Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/1059/1085/10107/1035/11 – ORZSPJS49a, 27/12 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 46/1325/14 – ZFU, 50/1495/14 – ZUPPJS15, 82/1523/17 – ZDOdv, 67/1784/18204/21139/22 in 38/24).

Predlog za napredovanje v naziv se vloži tako, da se izpolni obrazec in priloži v nadaljevanju navedene priloge.

Predlog se vloži po pošti na naslov:

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana

ali osebno v vložišču ministrstva ali

elektronsko na naslov: gp.mddsz@gov.si .

Kot datum vložitve predloga se šteje dan prispetja predloga za napredovanje na ministrstvo, pri priporočeno oddani pošti na dan, ko je bila pošiljka oddana na pošto.

Kandidat mora izpolnjevati pogoje za napredovanje v naziv na dan vložitve predloga za napredovanje v naziv (tako tudi sodbi Upravnega sodišča Republike Slovenije opr. št. IV U 128/2020-29 z dne 8. 11. 2022 in opr. št. IV U 127/2020 z dne 28. 8. 2023, ki se sklicujeta tudi na 18. člen Pravilnika) in ne v času odločanja o napredovanju. 

O prejetih predlogih za napredovanje v nazive odloča komisija za podelitev nazivov, ki jo skladno z drugim odstavkom 15. člena Pravilnika imenuje minister, pristojen za socialno varstvo.

Komisija vloge pregleda po izteku posameznega roka in v primeru nepopolnosti vloge, predlagatelja skladno z drugim odstavkom 19. člena Pravilnika pozove, da predlog dopolni v roku petnajstih dni po prejemu obvestila.

Če predlagatelj predloga po preteku navedenega roka ne dopolni z zahtevanim dokazilom, se šteje, da pogoj, za katerega predlagatelj ni predložil dokazila, ni izkazan (tretji odstavek 19. člena Pravilnika).

Priloge, ki jih je treba priložiti k predlogu za napredovanje v naziv:

za naziv mentor/samostojni svetovalec:

  • potrdilo o doseženi strokovni izobrazbi,
  • potrdilo o opravljenem strokovnem izpitu,
  • dokazila o delovni dobi kot strokovni delavec/strokovni sodelavec: izpis zavarovanj ZPIZ, pogodba/e o zaposlitvi, aneksi k pogodbi/am o zaposlitvi
  • dokazilo o uspešnosti pri delu: aneks oziroma obvestilo o napredovanju na podlagi uredbe, ki ureja napredovanje javnih uslužbencev v plačne razrede ali evidenčni ocenjevalni listi – 3 letne ocene, katerih povprečna ocena je najmanj zelo dobro,
  • samo tista dokazila o udeležbi na strokovnih izobraževanjih in usposabljanjih, ki so točkovana s strani Socialne zbornice Slovenije (potrdila in/ali sklep),
  • dokazila o dodatnih strokovnih delih (v primeru uveljavljanja (so)avtorstva članka, predložiti kopijo objavljenega članka s številko in datumom publikacije, v kateri je članek izšel (avtorstvo oziroma soavtorstvo članka je treba izkazati z izpisom števila znakov (denimo iz Word dokumenta), ki se nanaša na posameznega avtorja);

za naziv svetovalec/višji svetovalec:

  • potrdilo o doseženi strokovni izobrazbi,
  • potrdilo o opravljenem strokovnem izpitu,
  • listino o že pridobljenem nazivu,
  • dokazilo o uspešnosti pri delu: aneks oziroma obvestilo o napredovanju na podlagi uredbe, ki ureja napredovanje javnih uslužbencev v plačne razrede ali evidenčni ocenjevalni listi – 3 letne ocene, katerih povprečna ocena je najmanj zelo dobro,
  • samo tista dokazila o udeležbi na strokovnih izobraževanjih in usposabljanjih, ki so točkovana s strani Socialne zbornice Slovenije (potrdila in/ali sklep),
  • dokazila o dodatnih strokovnih delih (v primeru uveljavljanja (so)avtorstva članka, predložiti kopijo objavljenega članka s številko in datumom publikacije, v kateri je članek izšel (avtorstvo oziroma soavtorstvo članka je treba izkazati z izpisom števila znakov (denimo iz Word dokumenta), ki se nanaša na posameznega avtorja).

Napredovanje na podlagi 6. člena Pravilnika

  • na podlagi 6. člena Pravilnika lahko ne glede na druge določbe Pravilnika:

  - mentor napreduje v naziv samostojni svetovalec oziroma

 - svetovalec napreduje v naziv višji svetovalec,

 ko pridobi visokošolsko izobrazbo, ki je skladna z 69. oziroma 70. členom ZSV,

 in sicer ob prvi redni podelitvi nazivov po tem, ko je oddal vlogo z dokazili.

Dodatne splošne informacije s področja napredovanja v nazive na področju socialnega varstva

Skladno z drugim odstavkom 18. člena navedenega Pravilnika, se kot dokazila o izpolnjevanju pogojev za napredovanje uporabljajo potrdila in druge uradne listine.

Strokovni izpit

1. Strokovni izpit za strokovne delavce na področju socialnega varstva:

  • kandidat se šteje za strokovnega delavca, če ima opravljen strokovni izpit za strokovne delavce na področju socialnega varstva in izpolnjuje druge pogoje iz 69. člena Zakona o socialnem varstvu;
  • napredovalno obdobje se šteje od dneva, ko je navedeni kandidati opravil strokovni izpit za strokovne delavce na področju socialnega varstva

2. Strokovni izpit za strokovne sodelavce na področju socialnega varstva

Za strokovne sodelavce, se šteje, da imajo opravljen strokovni izpit skladno z določili Pravilnika, če imajo opravljen strokovni izpit[1] po predpisih, ki so to področje urejali do 31. 12. 2022 in so 31. 12. 2022 zaposleni na področju SV in od 1. 1. 2023 neprekinjeno nadaljujejo zaposlitev na področju SV.

Od 1. 1. 2023 se uporablja nov pravilnik SZS - Pravilnik o strokovnem izpitu za strokovne sodelavce na področju socialnega varstva (Uradni list RS, št. 74/22):

  1. v skladu s 3. členom navedenega pravilnika morajo medicinske sestre pristopiti k dopolnilnemu strokovnemu izpitu, če se zaposlujejo od 1. 1. 2023 dalje;
  2. kandidati, ki izpolnjujejo pogoje in so v celoti opravili strokovni izpit na primerljivem področju šolstva ter v institucionalnem varstvu izvajajo usposabljanje po posebnih predpisih za področje šolstva, oskrbo in vodenje, pristopijo k dopolnilnemu strokovnemu izpitu (3. člen Pravilnika o strokovnem izpitu za strokovne sodelavce), če so se od dne 1. 1. 2023 dalje zaposlili na novo.

Za napredovanje v naziv morajo seveda izpolniti še druge pogoje, ki so predpisani za pridobitev posameznega naziva v pravilniku.

Strokovni sodelavci, ki so opravili strokovni izpit za strokovne sodelavce na področju socialnega varstva, lahko napredujejo skladno z določili 8. člena prehodnih določb Pravilnika oziroma ob izpolnjevanju pogojev, določenih v Pravilniku.

Delovna doba

Pogoj delovne dobe v socialnem varstvu se presoja skladno z 9. členom Pravilnika, po katerem se za eno leto delovne dobe v socialnem varstvu šteje dvanajst mesecev dela s polnim delovnim časom. Šteje se, da navedeni pogoj izpolnjuje tudi strokovni delavec ali strokovni sodelavec, ki opravlja storitve, ki se vsebinsko nanašajo na področje socialnega varstva.

V primeru krajšega delovnega časa se čas delovne dobe sorazmerno podaljša.

Pogoj delovne dobe se dokazuje s pogodbami in aneksi k pogodbi o zaposlitvi in izpisom obdobij zavarovanja ZPIZ.

Delovna uspešnost

Skladno z 10. členom Pravilnika se delovna uspešnost dokazuje:

  • z listino (npr. aneksom k pogodbi o zaposlitvi), iz katere je razvidno redno napredovanje javnega uslužbenca na podlagi uredbe, ki ureja napredovanje javnih uslužbencev v plačne razrede ali
  • z evidenčnimi listi – tremi letnimi ocenami, katerih povprečna ocena je najmanj zelo dobro.

Vsa dokazila o delovni uspešnosti se morajo nanašati na opravljanje dela na področju socialnega varstva.

Strokovna izobraževanja

Skladno z 11. in 12. členom Pravilnika programe izobraževanja in usposabljanja ovrednoti pristojni organ Socialne zbornice Slovenije (v nadaljevanju: Socialna zbornica), komisija pa kandidatu prizna število točk, s katerimi je program ovrednoten s strani Socialne zbornice. Komisija upošteva samo potrdila o izobraževanju in usposabljanju, ki jih je že izdala in točkovala Socialna zbornica in tista, ki jih je Socialna zbornica točkovala in so navedena v sklepu o točkovanju programov. Priznajo se le izobraževanja, ki jih je kandidat opravil po opravljenem strokovnem izpitu saj se šteje za strokovnega delavca/sodelavca šele, ko ima opravljen strokovni izpit.

Dodatno strokovno delo

Za presojo izpolnjevanja pogoja dodatnega strokovnega dela strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva, komisija za podelitev nazivov, vrednoti in točkuje predložena potrdila, skladno z določili 14. člena Pravilnika.

Komisija ne daje predhodnih navodil glede točkovanja potrdil in vsebine potrdil.

[1]Po 4. členu prej veljavnega Pravilnika o določitvi vrste in stopnje programov izobraževanja za strokovne sodelavce v socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 51/01 in 146/22) Socialne zbornice, strokovni izpit na področju zaposlovanja, šolstva, zdravstva, pravosodja in javne uprave.

Pojasnila k najpogosteje zastavljenim vprašanjem

Ali lahko kandidat, ki ima izobrazbo po 69. členu ZSV, pristopi k opravljanju strokovnega izpita za strokovne sodelavce na področju socialnega varstva in nato ob izpolnjevanju pogojev napreduje skladno z 8. členom prehodnih določb Pravilnika (povezava z 8. členom prehodnih določb Pravilnika o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive, v zvezi s spremembami, ki so začele veljati 17. 6. 2022)?

K opravljanju strokovnega izpita za strokovne sodelavce na področju socialnega varstva lahko pristopi, vendar se bo štelo, da bo postal strokovni sodelavec po tem, ko bo opravili strokovni izpit za strokovne sodelavce in se bo napredovalno obdobje po Pravilniku o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive, štelo od dneva, ko bo opravili strokovni izpit za strokovne sodelavce dalje (napredoval bo torej v primeru izpolnitve vseh pogojev po pravilniku, pri čemer se mu bodo pogoji in točke šteli od navedenega izpita dalje in ne za nazaj). 

V takšnem primeru se namreč ne more uporabiti 8. člen prehodnih določb Pravilnika o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive, ker ne gre za situacijo, ko na njegovem področju izobraževanja ne bi mogel pristopiti k opravljanju strokovnega izpita, ker bi z njegovo izobrazbo lahko že prej pristopil k opravljanju izpita za strokovne delavce po 69. členu ZSV. K slednjemu lahko še vedno pristopi, pri čemer se MDDSZ do zaposlitvenih možnosti in sistemizacije DM ne opredeljuje. Tudi, če bi imel izpit po 69. členu ZSV, bi se mu napredovalno obdobje štelo od dneva opravljenega izpita dalje.

Ali mora biti kandidat že ob vložitvi predloga zaposlen na področju socialnega varstva? 

Da.