Skoči do osrednje vsebine

V Službi za evropska sredstva opravljamo naloge, ki se nanašajo na pripravo programskih dokumentov in druge dokumentacije za uspešno črpanje evropskih sredstev, dodeljenih Sloveniji s strani Evropske komisije (DG HOME) na področju notranjih zadev po načelu deljenega upravljanja. Prav tako nastopamo v vlogi nosilnega organa Načrta za okrevanje in odpornost (NOO).

Skladi EU s področja notranjih zadev 2014 - 2020

Cilji Evropske unije so usmerjeni v zagotavljanje stabilnega, zakonitega in varnega okolja skozi:

  • Sklad za azil, migracije in vključevanje (AMIF), ki prispeva k učinkovitemu upravljanju migracijskih tokov, skozi različne vidike skupne azilne politike in politike priseljevanja v Evropsko unijo. Prav tako podpira ukrepe povezane z azilom, zakonitim priseljevanjem in vključevanjem državljanov tretjih držav ter projekte s področja vračanja državljanov tretjih držav, ki nezakonito prebivajo na območju Evropske unije.
  • Sklad za notranjo varnost (ISF), ki je usmerjen v krepitev prizadevanj držav članic za zagotavljanje največje možne stopnje varnosti v Evropski uniji. Sklad podpira ukrepe s področja upravljanja zunanjih meja, izvajanja skupne vizumske politike, policijskega sodelovanja, preprečevanja kriminala in boja proti težjim oblikam čezmejnega kriminala ter kriznega upravljanja in varovanje kritične infrastrukture Evropske unije.

Sredstva skladov se dodeljujejo prek projektov na podlagi:

  • neposredne dodelitve zaradi posebne narave projekta oziroma tehnične ali administrativne pristojnosti (de jure, de facto monopol ali varnostni razlogi) Ministrstvu za notranje zadeve, Policiji, Ministrstvu za javno upravo, Ministrstvu za obrambo, Ministrstvu za zunanje zadeve, Ministrstvu za zdravje, Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve in Uradu Vlade Republike Slovenije za oskrbo in integracijo migrantov, in
  • javnega razpisa v skladu z načelom nepridobitnosti.

V okviru Službe za evropska sredstva delujeta dve enoti:

Projektna enota za sklade notranje varnosti in migracije nastopa v vlogi odgovornega organa v programskem obdobju 2014-2020 in je zadolžena za upravljanje in nadzor nad izvajanjem nacionalnih programov skladov AMIF in ISF ter v vlogi organa upravljanja v programskem obdobju 2021-2027 in je zadolžena za upravljanje in nadzor nad izvajanjem programov skladov AMIF, SNV in IUMV.

Ključne naloge so:

  • programsko načrtovanje, t.j. priprava nacionalnih programov in akcijskih načrtov, njihova posodobitev in predložitev Evropski komisiji v potrditev,
  • uresničevanje načela partnerstva in ustanovitev Odbora za spremljanje programov AMIF, SNV in IUMV,
  • priprava in posodabljanje navodil, postopkovnikov in pravil za uspešno in učinkovito izvajanje programov,
  • vzpostavitev in zagotavljanje okvirjev smotrnosti,
  • dodeljevanje sredstev programov na podlagi javnih razpisov ali neposredne dodelitve (v skladu z merili za izbor operacij, ki so nediskriminatorna in pregledna, zagotavljajo dostop invalidom, zagotavljajo enakost spolov ter upoštevajo Listino EU o temeljnih pravicah, Konvencijo Združenih narodov o pravicah invalidov, načelo trajnostnega razvoja in okoljsko politiko EU v skladu z 11. in 191.1 členom Pogodbe o delovanju EU; skladno s programom AMIF, programom SNV in programom IUMV, posebnimi cilji, vrstami ukrepov in ukrepi ter da učinkovito prispevajo k doseganju njihovih ciljev),
  • spremljanje izvajanja operacij, odstopanj in napovedi ter sprejem ustreznih ukrepov v okviru pooblastil, ki jih določa zakonodaja,
  • vzpostavitev in upravljanje elektronskega sistema, ki za vsako operacijo elektronsko beleži in shranjuje podatke, potrebne za spremljanje, vrednotenje, finančno poslovodenje, preverjanje in revizije ter zagotavlja varnost, celovitost in zaupnost podatkov ter avtentikacijo uporabnikov (MIGRA III),
  • zagotavljanje in izvajanje aktivnosti v zvezi s prepoznavnostjo, preglednostjo in komuniciranjem za programe AMIF, SNV in IUMV,
  • izvajanje upravljalnih preverjanj, kjer se preveri ali so bili sofinancirani proizvodi in storitve zagotovljeni, ali je operacija skladna z veljavnim pravom, s programom AMIF, programom SNV in programom IUMV ter pogoji za podporo operaciji,
  • izvajanje preverjanja prenesenih nalog v razmerju do posredniškega telesa, ki so mu bile naloge prenesene,
  • sprejem vseh potrebnih ukrepov za preprečevanje, odkrivanje in odpravo nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih, vključno z informacijami o dejanskih lastnikih prejemnikov sredstev,
  • izvajanje učinkovitih in sorazmernih ukrepov in postopkov za preprečevanje goljufij, pri čemer so upoštevana ugotovljena tveganja,
  • izvedba postopka vrednotenja programa AMIF, programa SNV in programa IUMV,
  • spremljanje izpolnjevanja omogočitvenih pogojev oz. zagotovitev, da omogočitveni pogoji ostajajo izpolnjeni in se upoštevajo v celotnem programskem obdobju,
  • priprava nalogov za prenos sredstev za povračilo prispevka EU iz namenskih podračunov skladov v nacionalni proračun,
  • organiziranje izobraževanja s področja izvajanja programa AMIF, programa SNV in programa IUMV,
  • posredniškemu telesu in upravičencem podati informacije, pomembne za izvajanje njihovih nalog in operacij;
  • sodelovanje z Evropsko komisijo, drugimi organi upravljanja in nadzora,
  • poročanje Evropski komisiji in drugim nadzornim organom.

Oddelek za finančno kontrolo EU sredstev v skladu z evropsko in slovensko zakonodajo ter povezanimi internimi akti, vključno s sprejetim akcijskim načrtom na področju evropskih skladov notranjih zadev in sklenjenimi pogodbami z Evropsko komisijo, skrbi za finančno upravljanje in izvrševanje proračuna. Za projekte skladov AMIF in ISF kot tudi centralizirane evropske projekte se izvaja kontrola dokumentov z vidika upravičenosti stroškov. Poleg tega se potrjuje upravičenost izdatkov za financiranje iz proračuna Republike Slovenije in proračuna Evropske unije. V informacijskem sistemu MIGRA II se pripravljajo zahtevki za povračilo evropskih sredstev. 

Na ravni službe se končnim upravičencem nudijo strokovne usmeritve pri načrtovanju, izvajanju in poročanju znotraj projektov, sofinanciranih iz sredstev skladov. Prav tako je zagotovljeno medresorsko usklajevanje in sodelovanje z deležniki, ki poteka v okviru dveh koordinacijskih teles, in sicer Medresorske delovne skupine za koordinacijo in operativno usklajevanje izvajanja projektov, ki se financira iz sredstev skladov s področja notranje varnosti in migracij kot pripravljalne skupine, in Nadzornega odbora za spremljanje skladov s področja notranje varnosti in migracij kot odločevalskega telesa.