Vzpostavitev kompetenčnega centra/Centra za razvoj kadrov in dvig usposobljenosti zaposlenih v državni upravi
Cilj in vsebina
Cilj reforme je izboljšanje ravnanja s kadri v državni upravi in dvigniti kompetence javnih uslužbencev.
Za uspešno izvedbo reforme se spremljata dva mejnika, in sicer:
- novela Zakona o javnih uslužbencih, ki zagotavlja, da postane center za kadre operativen in
- Strategija ravnanja s kadri v državni upravi do 2030, ki vključuje upravljanje in razvoj talentov, poklicni razvoj, vseživljenjsko učenje, upravljanje delovnega okolja z večgeneracijsko delovno silo in nove razmere, ki so posledica pandemije COVID-19.
Center za kadre bo z novelo Zakona o javnih uslužbencih vzpostavljen na Ministrstvu za javno upravo in bo skrbel za prvi del izbirnega postopka v javnem natečaju. V okviru tega postopka se bo izvajala presoja temeljnih osebnostnih sposobnosti in veščin (kompetenc) kandidatov v izbirnih postopkih za organe državne uprave in tudi za druge državne organe ter uprave lokalnih skupnosti, ki bodo pristopili k internem trgu dela. Prav tako bo nudil pomoč pri presoji temeljnih in vodstvenih kompetenc v postopkih posebnih javnih natečajev za opravljanje dela na položajih generalnih direktorjev, generalnih sekretarjev, predstojnikov organov v sestavi ministrstev, predstojnikov vladnih služb in načelnikov upravnih enot. Naloga centra za kadre bo tudi razvoj sistema osebnih sposobnosti in veščin za opravljanje dela ter drugih orodij za ravnanje s kadrovskimi viri v organih državne uprave.
V okviru reforme se bodo oblikovale in vzpostavile naslednje rešitve za razvoj kadrov:
- oblikovanje standardov za izvedbo kvalitetnih zaposlitvenih razgovorov,
- oblikovanje sistema prepoznavanja in razvoja talentov ter nasledstev,
- nadgradnja kompetenčnega modela,
- nakup in uporaba orodij za presojo kompetenc za izbor in razvoj kadrov.